تور کنسرت‌های همایون شجریان در راه است

«همایون» با هوای گریه می‌آید

آلبوم «خداوندان اسرار» اولین سی‌دی از پروژه‌ «آیینه‌ها» با آواز «همایون شجریان» و آهنگسازی «سهراب پورناظری» همچنان در صدر پرفروش‌ترین آلبوم‌هاست.
کد خبر: ۸۶۰۱۷۰
خداوندان اسرار در صدر فروش اینترنتی

پرفروش‌ترین آلبوم‌های موسیقی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

1- خداوندگان اسرار اثر همایون شجریان و سهراب پورناظری

2-ماه و ماهی اثر حجت اشرف‌زاده و آرش بیات

3- عشقیم گل اثر حسین علیزاده و گروه هم‌آوایان

4- ابرو کمان اثر محمد معتمدی

5- عبور اثر علی قمصری و محمد معتمدی

خداوندان اسرار

آلبوم «خداوندان اسرار» اولین سی‌دی از پروژه‌ی «آیینه‌ها» با آواز «همایون شجریان» و آهنگسازی «سهراب پورناظری»؛ یکم آذرماه منتشر شد.

در این اثر علاوه بر ساخته‌های «سهراب پورناظری»، قطعه‌ای از ساخته‌های «کیخسرو پورناظری» با نام «یاوران» آمده است که پیش از این در آلبوم «حیرانی» منتشر شده بود و حالا «سهراب پورناظری» با نگاهی متفاوت آن را تنظیم و «همایون شجریان» اجرا کرده است.

«خداوندان اسرار» شامل دو بخش است: در بخش اول آن «ساز و آواز» بداهه در مقام اصفهان با اشعاری از مولوی اجرا شده و بخش دوم شامل روایتی با نام «رهایی» در سه پرده‌ی «مهتاب، خداوندان اسرار، جانی و صد آه» بر روی اشعاری از خیام، مولوی و حافظ است.

در این آلبوم موسیقی «آزاد میرزاپور» با نواختن بربت، «حسین رضایی نیا» دف، «همایون نصیری» سازهای کوبه‌ای، «آیین مشکاتیان» کوزه، «محمت اکاتای» سازهای کوبه‌ای، «آرشاک ساهاکیان» دودوک، «آرین کشیشی» گیتار بیس و «سهراب پورناظری» تنبور، آواز «همایون شجریان» را همراهی کرده‌اند.

پروژه‌ «آیینه‌ها» شامل پنج اثر است که در قالب آلبوم‌های صوتی و تصویری خداوندان اسرار، آیینه‌ها و مستندی با نام «آن سوی آیینه‌ها» به کارگردانی رخشان بنی‌اعتماد به تناوب منتشر خواهد شد. پیش از این، کنسرت موسیقی «آیینه‌ها» در 53 اجرا در شهرهای مختلف ایران، اروپا و آفریقا اجرا شده است.

ماه و ماهی

به گزارش ایلنا، این اثر از تولیدات مرکز موسیقی حوزه هنری به خوانندگی حجت اشرف‌زاده و آهنگ‌سازی مشترک حجت اشرف‌زاده و امیر و آرش بیات است.

ماه و ماهی متشکل از هشت قطعه با کلام ماه و ماهی، مادر، کوچه‌باغ‌های نیشابور، پاییز، دلتنگ، عشق آمد و یاد یار و یک قطعه بی‌کلام عشق آمد است که با شعرهایی از علیرضا بدیع تولید شده است.

در این اثر، مهرداد عالمی نوازندگی ویولنسل و میثم مروستی نوازندگی ویولا را برعهده دارند.

عشقیم گل

آلبوم «عشقیم گل» یک آلبوم موسیقی آذری از حسین علیزاده و گروه هم‌آوایان است. آهنگساز و تنظیم‌کننده این اثر، حسین علیزاده است و محمد معتمدی به عنوان تک‌خوان و صبا حسینی، راحله برزگری و پوریا اخواص به عنوان خواننده در این آلبوم حضور دارند.

این آلبوم از اولین هفته انتشار خود تاکنون در صدر پرفروش‌ترین آلبو‌ها بوده است. باید دید که عشقیم گل تا چه زمانی صدر جدول فروش را حفظ می‌کند.

این آلبوم هشت قطعه دارد و توسط آواسازان ققنوس منتشر شده است. قطعات آن «پیش درآمد بیات شیراز»، «ساز و آواز»، «عشقیم گل»، «بداهه‌نوازی کمانچه و تار»، «ساری گلین»، «بداهه‌نوازی قانون و تار»، «سن سیز» و «گل اوینا» نام دارند.

از ترانه‌های ملا محمد فضولی، عباس فولادی، سیروس جمالی و ترانه‌های قدیمی آذری در آلبوم «عشقیم گل» استفاده شده است.

حسین علیزاده، سینا جهان آبادی، پریچهر خواجه، محمد انشایی، سیاوش برهانی، رادمان توکلی، نگار بوبان، سیامک جهانگیری، علی بوستان و وحید اسداللهی با تار آذری، ناغارا، گاوال، سه تار، نی، کمانچه، عود، قانون، تار، بم‌تار و قیچک در آلبوم «عشقیم گل» به نوازندگی پرداخته‌اند. همزمان با نسخه صوتی این آلبوم، مجموعه تصویری کنسرت «عشقیم گل» نیز منتشر شده است.

ابرو کمان

آلبوم ابروکمان اثر مشترک محمد معتمدی و احسان ذبیحی‌فر است. اما به نظر می‌رسد که معتمدی از انتشار این آلبوم رضایت ندارد و آن را غیرقانونی می‌داند.

عبور

علی قمصری درباره عبور اینگونه توضیح می‌دهد: آلبوم عبور همان‌طور که از اسمش مشخص است؛ تلاشی برای عبور است نه فرار. ما همان‌طور که بخش اول کنسرتمان را به ساز و آواز بداهه اختصاص دادیم؛ سعی کردیم سنت‌ها را در آنجا همراه داشته باشیم اما در بخش‌های بعدی این آلبوم با اتفاق تازه‌ای در سازبندی، رنگ‌آمیزی و هارمونی ایرانی مواجه خواهید بود.

همچنین در نگاه تکنیکی به موسیقی می‌توانیم بگوییم آمیزشی بین موسیقی ایرانی و غربی در محتوا وجود دارد. ما تلاش‌مان را برای عبور کردیم و بهتر می‌دانم در مورد این آلبوم توضیح بیشتری ندهم تا بشنوید و قضاوت کنید.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها