مدیرعامل یکی از زائرسراهای مشهد به اتهام قتل غیرعمد پنج جوان خوزستانی محاکمه شد.
کد خبر: ۸۵۹۴۳۳
محاکمه مدیرعامل به دلیل مرگ خاموش 5 زائر

به گزارش جام‌ جم، در این حادثه بهمن ماه سال 91، پنج جوان خوزستانی به علت گازگرفتگی در یکی از اتاق‌های زائرسرا جان باختند. پس از این حادثه مدیرعامل زائرسرا محاکمه و به پرداخت دیه و حبس تعلیقی محکوم شد. با پرداخت دیه به خانواده قربانیان، آنها همچنان بر شکایت خود اصرار کردند که حکم در دادگاه تجدیدنظر تائید شد. پرونده پس از موافقت با درخواست اعاده دادرسی مدیرعامل زائرسرا به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و دیروز در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران به این پرونده رسیدگی شد.

در این جلسه رئیس دادگاه با تفهیم اتهام گفت: براساس کیفرخواست دادسرای کارکنان دولت، متهم به پنج فقره قتل غیرعمد مرد به دلیل رعایت نکردن مقررات و نظامات دولتی هستید.

مدیرعامل زائرسرا نیز وقتی در جایگاه قرار گرفت، با رد اتهامش گفت: ما تشکیلاتی فرهنگی داریم که برای رفاه اعضای این تشکیلات، زائرسرایی در مشهد گرفتیم. این پنج پسر جوان، از اعضای تشکیلات هستند که به صورت رایگان آنجا پذیرش شدند. شب اول برای آنها حادثه‌ای رخ نداد، اما شب دوم آنها قربانی گازگرفتگی شدند. بعد از این حادثه تمام تلاش خود را برای دلجویی از اولیای دم انجام دادم و با فروش ملکی در تهران، دیه قربانیان را دادیم. در زمان حادثه من در آنجا نبودم.

هرکسی مسئول کار خودش است

احمد شجاعی، رئیس سازمان پزشکی قانونی که دیروز با عنوان مدیر زائرسرا در دادگاه حاضر شده بود به تسنیم گفت: این موضوع به ما ربطی نداشته و آن مجموعه برای خود مدیر و هیات مدیره داشت. بروند بررسی کنند و اگر خطایی بوده رسیدگی شود. متاسفانه پشت این قضیه افرادی هستند که می‌خواهند آبروریزی کنند در صورتی که ارتباطی به من ندارد.امروز جلسه خوبی بود و وکیل ما دفاع خوبی را انجام داد. این ماجرا، مثل این است که کارمند یک شرکتی یک جایی خطایی انجام دهد و تصادف کند اما بگویند تو بی‌تقصیری و باید رئیست توضیح بدهد در حالی که هر کسی مسئول کار خودش است. البته معتقدم مساله حل می‌شود زیرا ارتباطی به ما ندارد که بخواهیم پاسخ بدهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها