توافق ایران و سوئیس برای برگزاری نشست مشترک درباره سوریه

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان و دستیار وزیر خارجه سوئیس در امور خاورمیانه درباره برگزاری نشست سه جانبه ایران، سوئیس و سوریه در نزدیک‌ترین زمان در تهران توافق کردند.
کد خبر: ۸۵۹۰۰۸

به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان که برای شرکت در کنفرانس سیاست جهانی به سوئیس سفر کرده است در دیدار وولفانگ برولهارک بر ضرورت تقویت روند ارسال کمک‌های انساندوستانه به سوریه تاکید کرد. در این دیدار همچنین دو طرف درباره آخرین تحولات یمن و سوریه رایزنی کردند.

راه‌حل ظریف برای خروج سوریه از بحران

در همین حال محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در مقاله‌ای که در روزنامه لبنانی السفیر منتشر شده، راه حلی را برای خروج از بحران سوریه پیشنهاد کرد.

به گزارش ایرنا، ظریف در این مقاله تصریح کرد: بحران سوریه بعد از تحولات اخیر و بعد از دو نشست وین وارد مسیری جدید شده و برای نخستین بار بارقه‌های امید هرچند ضعیف برای پایان یکی از بزرگ‌ترین فاجعه‌های بشری در دوره معاصر در افق پدیدار شده است. وزیر امور خارجه کشورمان افزوده است: در این زمینه، باید به توهم بازیگرانی در خصوص موفقیت راه‌حل نظامی از طریق انعقاد معامله‌های نظامی هنگفت پایان داد و آنها باید درک کنند که پرداخت درصد کمی از هزینه‌های سنگین برای خرید سلاح از شرکت‌های غربی به منظور توسعه اقتصاد کشورها و جوامع اسلامی می‌تواند به خشک شدن یکی از ریشه‌های اصلی تروریسم و خشونت منجر شود. وزیر خارجه با بیان این‌که ترسیم مسیر برای پایان دادن به بحران سوریه، نیازمند شناخت ریشه‌های بروز و ظهور این بحران و ادامه آن است، افزود: حل بحران سوریه تنها از طریق اراده و رای ملت سوریه ممکن است و هیچ یک از بازیگران خارجی حق ندارند به نام این ملت سخن بگویند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها