رییس فدراسیون فوتبال می‌گوید کارلوس کی‌روش با قدرت به کارش در تیم ملی ادامه خواهد داد.
کد خبر: ۸۵۸۱۳۸
کفاشیان: کی‌روش با قدرت به کارش ادامه می‌دهد

به گزارش گروه ورزشی جام جم آنلاین ، رییس فدارسیون فوتبال درباره مشکلات داوری و مسائل روز فوتبال با خبرنگار پایگاه خبری وزارت ورزش گفتگویی انجام داد:

مهم‌ترین مسئله روز فوتبال ایران مشکلات داوری است. در این زمینه به راهکار جدیدی دست پیدا کرده‌اید؟

-ما در سه جلسه مشکلات داوری را بررسی کردیم که هر جلسه را به قشر خاصی از داوری و فوتبال اختصاص دادیم که بتوانیم با مشاوره و استفاده از پیشنهادات این عزیزان مشکلات موجود را به حداقل برسانیم. جلسه اول را با حضور کمیته و دپارتمان داوران، جلسه دوم را با حضور پیشکسوتان داوری و جلسه سوم را با حضور مدیران باشگاه‌ها برگزار کردیم که طی این جلسات بحث‌های متفاوتی مطرح شد و هر کدام از دیدگاه خود به مشکلات داوری پرداخته بودند و پیشنهاداتی را برای رفع کردن مشکلات و بالا بردن سطح داوری ارائه دادند که این پیشنهادات به همراه تمام مسائل مطرح شده در این جلسات گردآوری شده است تا با برگزاری دیگر جلساتی که در این زمینه در نظر گرفته‌ایم و جمع بندی کلی این جلسات راهکاری عملی و زود بازده را با تایید کمیته داوران و دپارتمان در دستور کار قرار دهیم.

بهترین و کاربردی‌ترین پیشنهاداتی که در این جلسات ارائه شده ، چه پیشنهاداتی بودند؟

_ نظرات و پیشنهادات مختلفی ارائه شده که بعضی از آنها را بخاطر عملی‌تر بودن مد نظر قرار داده‌ایم تا در آینده‌ای نزدیک آنها را اجرایی کنیم، از جمله پیشنهاد برگزاری کلاس‌های آموزشی بیشتر و با کیفیت بالاتر و با استفاده از مدرسین مطرح داوری و همچنین بحث تعدیل داوران لیگ برتر را در نظر داریم. طی جلسه‌ای که اعضای کمیته داوران برگزار کردند به این نتیجه رسیدند که تعداد داوران در نیم فصل دوم با تعدیل روبه‌رو شود و داورانی که نمره‌های ضعیفی را در داوری هایشان خواهند گرفت تا مدتی در لیگ برتر قضاوت نخواهند کرد.

داورانی که نمرات ضعیف بگیرند در دسته‌های پایین‌تر قضاوت خواهند کرد؟

-در واقع داورانی که نمره‌های ضعیفی بگیرند، در نیم فصل دوم اجازه قضاوت پیدا نخواهند کرد و بر این اساس در نیم فصل دوم لیگ برتر از داوران با کیفیت‌تری استفاده خواهیم کرد و کمیته داوران تلاش خواهد کرد تا به داورانی که در بازی های قبلی شایستگی خود را اثبات کرده‌اند، قضاوت‌های بیشتری برسد و داورانی که نمرات ضعیف بگیرند در لیگ یک قضاوت خواهند کرد.

با توجه به برنامه‌هایی که فدراسیون و کمیته داوران در نظر دارد، در نیم فصل دوم مشکلات داوری به حداقل خواهد رسید؟

-ما بیشترین سهمیه داوران بین المللی را در AFC و FIFA داریم که نشان دهنده سطح کیفی بالای داوران ماست و داوران بین المللی ما در آخرین قضاوت‌هایشان در دیدارهای برون مرزی نمرات خوبی گرفته‌اند و همین مسئله اثبات می‌کند که در داخل فشارهای روحی و روانی زیاد نیز در اشتباهات داوری موثر است و ما باید به کمک هم و با برنامه‌ریزی و بالا بردن سطح آموزشی اشتباهات داوری را به حداقل برسانیم و از فشارهای نابجا و تهمت زدن به داوران دوری کنیم که آنها بتوانند اگر اشتباهی هم مرتکب می‌شوند خود را بازسازی کنند و بدون ترس و دلهره در بازی های بعدی قضاوت کنند. مطمئنا داوری که با دلهره و ترس و اضطراب و فشارهای روانی زیاد داوری می‌کند ضریب اشتباهاتش بالا خواهد رفت، با این وجود امیدوارم با تلاشی که فدراسیون و اهالی داوری انجام می دهند در نیم فصل دوم شاهد قضاوت‌های خوبی از داورانمان باشیم.

از آخرین نشستی که با آقای کی‌روش داشتید چه خبر؟ گویا به آقای کی‌روش گفته بودید بعد از جلسه با خبرنگاران مصاحبه ای نداشته باشد؟

-با توجه به مشکلاتی که در زمینه مصاحبه‌های انجام شده و بحث‌های فی مابین سرمربی تیم ملی و چند تن از اهالی فوتبال و مسولین ورزشی ایجاد شده بود از ایشان درخواست کردیم که کمتر مصاحبه کنند تا تمرکزشان بر مسائل فنی تیم ملی باشد و به عنوان یک مربی حرفه‌ای در برخورد با مسائل حاشیه‌ای نیز رویکرد حرفه‌ای خود را حفظ کنند و به گونه‌ای با این مسائل برخورد کنند که دیگر شاهد ایجاد حاشیه و تنش در اطراف تیم ملی نباشیم. در کل خبر خاصی نبود و پیرامون مسائل مختلف تیم ملی صحبت کردیم و در مورد مسائلی که بعد از بازی با گوام پیش آمده بود و بحثی که پیرامون جدایی کی‌روش ایجاد شده بود، بحث کردیم.

کی‌روش به کار خود در تیم ملی ادامه خواهد داد و عواملی که از آنها گله داشت و آنها را مانع ادامه همکاری می دانست برطرف شده‌اند؟

-کی‌روش با قدرت به کار خود ادامه خواهد داد و مشکل خاصی نیست، هرچند ایشان گلایه‌هایی را دارد و قبل از بازی با گوام هم پیغام هایی را به ما داده بود و برای پیگیری مسائل درمانی‌اش درخواست مرخصی داشت که مخالفت شد و همین مسئله باعث ناراحتی ایشان شده بود که در نشست اخیر و با توجه به دلایلی که ذکر کرد و بازی نداشتن تیم ملی تا فروردین 95 با مرخصی‌اش موافقت شد و مشکلات تا حدود زیادی حل شد. فقط می‌ماند بحث امکانات و مسائل مربوط به کمپ و اردوها که باید بیشتر در این زمینه تلاش کنیم.

این روزها شایعه‌ای در مورد سرطان کی‌روش ایجاد شده و باعث ناراحتی هواداران تیم ملی شده است، بیماری آقای کی‌روش چیست؟

-با قطعیت مبتلا بودن سرمربی تیم ملی را به سرطان تکذیب می‌کنم، ما به پرونده پزشکی کی‌روش دسترسی داریم و خدا را شکر مشکل خاصی نیست و بیماری‌های داخلی برای ما و در سنین بالا پیش می آید. ان‌شاءالله با اقدامات پزشکی لازم کی‌روش بزودی سلامت اش را به دست خواهد آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها