آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عصر دیروز با انتشار گزارشی اعلام کرد ایران برچیدن تاسیسات هسته‌ای خود را آغاز کرده است.به نوشته تسنیم و بر اساس گزارش آژانس، ایران 4530 سانتریفیوژ را جمع آوری کرده و هیچگونه اقدامی در اراک انجام نشده است و طبق این گزارش میزان ذخایر اورانیوم ایران با درصد غنای پایین طی سه ماه گذشته 460 کیلوگرم افزایش یافته است. یک دیپلمات ارشد به خبرگزاری رویترز خبر داده که ایران سانتریفیوژهایی را برچیده که حاوی هگزافلوراید اورانیوم نبوده‌اند.
کد خبر: ۸۵۷۶۳۴

پیش از انتشار این گزارش ، یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، برجام را گواهی بر توفیق دیپلماسی توصیف کرد و گفت: پیشرفت‌ها و تحولات چشمگیری در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران حاصل شده است.به گزارش ایرنا، آمانو در هفدهمین نشست عادی مجمع عمومی سازمان ملل با ارائه گزارشی از فعالیت‌های آژانس گفت، طبق موعد مقرر تا 15 دسامبر نتایج بررسی‌های مربوط به مراحل اجرای برجام از سوی ایران را به شورای حکام آژانس ارائه خواهد داد. وی اظهار کرد: مسئولان آژانس در مراحل نهایی تحلیل و بررسی اطلاعاتی که در اختیار دارند، هستند و او تا 15 دسامبر (24 آذر)، نتایج این بررسی‌ها را برای تصمیم‌گیری‌های مقتضی در اختیار شورای حکام قرار خواهد داد.

تاکید ایران بر لغو همه قطعنامه‌های شورای حکام

در همین حال سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با بیان این که ایران همه اقدامات داوطلبانه مورد توافق در نقشه‌راه آژانس هسته‌ای را اجرا کرده است خواستار لغو دائم همه قطعنامه‌های هیات‌حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و بسته شدن همیشگی پرونده هسته‌ای ایران در پی ارائه گزارش نهایی مدیرکل آژانس شد.

به گزارش ایرنا، غلامعلی خوشرو، در نشست روز سه‌شنبه مجمع عمومی این سازمان در رابطه با گزارش سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تاکید کرد: تغییر بنیادین در رویکرد شورای امنیت در قبال برنامه هسته‌ای ایران باید همزمان با تغییرات مشابهی در شورای حکام آژانس همراه شود.

سند اراک در انتظار امضای فابیوس

از دیگر سو، در حالی‌ که قرار بود سند رسمی بازطراحی رآکتور اراک دوشنبه عصر پس از امضای هفت کشور و موگرینی منتشر شود، اما تاکنون خبری از انتشار این سند نیست و فارس در این باره نوشته است که لوران فابیوس وزیر امورخارجه فرانسه به دلیل مشغله‌های این روزهایش هنوز این سند را امضا نکرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها