دستور روحانی برای جلوگیری از برگزاری اردوهای مختلط دانشجویی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به برگزاری جلسه 771 شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: رئیس‌جمهور در جلسه شورا ماموریت داد که گزارش مستندی در زمینه اردوهای مختلط دانشجویی آماده، تذکر رهبر انقلاب در این باره پیگیری و به طور حتم از برگزاری این اردوها جلوگیری شود.
کد خبر: ۸۵۷۶۳۳

به گزارش نسیم، محمدرضا مخبردزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص مصوبات این جلسه اظهار کرد: بحث اصلی این جلسه پیرامون وضعیت زبان فارسی در خارج از کشور بود. تا قبل از شکل‌گیری بنیاد سعدی تعداد نهادهای فعال در این زمینه بسیار زیاد بود که بعضا این نهادها بر اساس یک مدل مشترک حرکت نمی‌کردند.

وی افزود: از چند سال قبل برای ایجاد هماهنگی و استاندارد کردن فعالیت‌ها و روش‌های آموزشی در بخش دانشگاهی و دانش‌آموزی و همچنین بخش‌های اقتصادی و تجاری اقداماتی صورت گرفت.

مخبردزفولی گفت: در این جلسه گزارش راهبردی شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص فعالیت‌های بنیاد سعدی توسط آقای حدادعادل و همکاران این بنیاد ارائه شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به بخش‌هایی از این گزارش اظهار کرد: هم‌اکنون در 200 دانشگاه در 65 کشور جهان رشته زبان فارسی تدریس می‌شود و ده‌ها هزار نفر زبان فارسی را در این دانشگاه‌ها آموزش می‌بینند.

دزفولی همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون تذکر رهبر انقلاب درخصوص اردوهای دانشجویی مختلط و این‌که آیا شورا در این زمینه اقداماتی انجام داده است، گفت: در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی رئیس‌جمهور ماموریت دادند که گزارش مستندی در این زمینه از مواردی که اتفاق افتاده است، آماده و تذکر رهبر انقلاب پیگیری گردد تا حتما جلوی این موارد گرفته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها