روسیه اعلام کرد، مجموعه یگان عملیاتی نیروی هوا فضای این کشور را که با همکاری دولت سوریه درعملیات بمباران مواضع تروریست‌ها به ویژه داعش شرکت می کنند، با افزودن 37 فروند جنگنده دیگر تقویت خواهد کرد.
کد خبر: ۸۵۷۵۳۱

به گزارش ایرنا، والری گراسیموف، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه دیروز با اعلام این تصمیم افزود: برای کارایی بیشتر اقدامات نظامی ضدتروریستی، نقشه عملیات هوایی طراحی شده است. این تصمیم در روند اجرای دستور روز سه‌شنبه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اتخاذ شد که وعده افزایش حمله‌های هوایی به مواضع تروریست‌ها در سوریه را داد.بر اساس برنامه اعلام شده، 25 هواپیمای دوربرد، هشت فروند بمب‌افکن دورپرواز توپولف، «سوخو 34» مشهور به تانک هوایی با توان حمل هشت تن بمب و موشک و چهار فروند جنگنده «سوخو 27» به یگان عملیاتی روسیه در سوریه اضافه خواهد شد.

رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه در واکنش به تائید تروریستی بودن واقعه سقوط هواپیمای ایرباس 321 این کشور، در مصر که جان 224 روسی را گرفت، دستور افزایش حملات به تروریست‌ها را در سوریه صادر کرد. روسیه از هفتم مهر حدود 50 فروند جنگنده سوخو، بالگردهای رزمی و مجموعه‌ای از رزمناوها، ناو تجسسی و همچنین پهپادها را در خاک این کشور برای مبارزه علیه تروریست‌ها به کار گرفته و تاکنون بیش از 3500 مواضع دشمن را نابود کرده است. هم اکنون این کشور با بیش از 87 جنگنده مواضع تروریستی داعش در سوریه را هدف قرار می‌دهد.از سوی دیگر رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه از به‌کارگیری ده ماهواره برای شناسایی مواضع تروریست‌ها در سوریه خبر داد. به گزارش فارس، رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه اعلام کرد، مسکو در عملیات نظامی علیه تروریست‌ها در سوریه از ده ماهواره شناسایی برای پشتیبانی از حملات نظامی استفاده می‌کند.

وی افزود: اقداماتی به منظور هدایت مجدد و اصلاح مدارهای برخی ماهواره‌ها به منظور تضمین بررسی کامل اراضی سوریه با دقت لازم صورت گرفته است. همزمان گفته شد جنگنده‌های ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا نیز در چارچوب برنامه هدف قرار دادن منابع درآمدی داعش، 116 تانکر سوخت‌رسان این گروه را منهدم کردند. این در حالی است که پیش از این به منظور جلوگیری از افزایش تعداد تلفات غیرنظامیان و کاهش خسارت به زیرساخت‌های نفتی سوریه، چنین مراکزی بمباران نمی‌شد.در ادامه تحولات سیاسی نیز باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه از مقامات مسکو خواست تمرکز خود را از حمایت از دولت سوریه برداشته و به مقابله با داعش تمرکز کند.از سوی دیگر بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه اعلام کرد آماده است با فرانسه به صورت مشروط در ارتباط با مسائل اطلاعاتی همکاری کند.

وی ادامه داد: فرانسه باید اول سیاستش را تغییر دهد یعنی تنها یک معیار را دنبال کند؛ به عبارتی باید بخشی از ائتلافی باشد که کشورهای آن با تروریسم می‌جنگند نه این که از آن حمایت کند.رئیس‌جمهور سوریه گفت: فرانسه تا زمانی که هم‌پیمان قطر و عربستان باشد، نمی‌تواند با تروریسم مقابله کند.دولت فرانسه به دنبال حوادث تروریستی پاریس درصدد همکاری‌های جدید با مسکو و دمشق به منظور حمله به گروه‌های تروریستی در سوریه برآمده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها