۵۰ درصد گدایان تهران ثروتمند هستند

«همه جا هستند؛ کوچک و بزرگ و پیر و جوان، زن و مرد. در ورودی متروها، کف پیاده‌روها، سر چهارراه‌ها،‌ با سری خمیده و نگاهی ملتمس، می‌توان آنها را دید؛ جماعتی را می‌گوییم که مدت‌هاست با گدایی، نان شب درمی‌آورند. با این‌که گدایی در ذهن خیلی‌ها با کلمه نیاز مترادف شده، اما خیلی وقت‌ها نیاز مالی دلیل گدایی متکدیان شهر نیست»، این را رئیس سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران می‌گوید.
کد خبر: ۸۵۶۹۱۷

به گزارش فارس، فرزاد هوشیار پارسیان با اشاره به این موضوع می‌گوید: بیش از 50 درصد متکدیان پایتخت ثروتمند و 35 درصد آنها به صورت خانوادگی و مافیایی فعالیت می‌کنند که عمدتا خارجی هستند. از این بین 15 درصد متکدیان نیازمندند که اکثر آنها سالمند هستند.

هوشیار پارسیان در ادامه به پدیده گدایان غیربومی تهران اشاره می‌کند و می‌گوید: از تمام دنیا برای گدایی به تهران می‌آیند، به طوری که روزانه 20 گدا را در تهران جمع‌آوری کرده و به مراکز قضایی تحویل می‌دهند و توسط قاضی برای آنها حکم صادر می‌شود.

رئیس سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری در ادامه از طرح شهر بدون گدا خبر می‌دهد و می‌گوید: باید طرحی به صورت ویژه برای شهر بدون گدا طراحی ‌کنیم، البته این را هم بگویم که نمی‌توان تکدیگری را به صفر رساند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها