زورگیر معروف تهران که از زن جوانی به عنوان طعمه برای اعمال مجرمانه خود استفاده می‌کرد، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۸۵۶۳۶۵
زن جوان طعمه خلافکار معروف تهران بود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، چهارم آبان ماه امسال فردی با مراجعه به دادسرای ناحیه 34 تهران و طرح شکایت مبنی عنوان داشت که دو مرد و یک زن، ضمن ضرب و شتم وی اقدام به زورگیری اموالش نموده و با تهیه فیلم قصد اخاذی از وی را دارند.

پرونده در اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت مقرون به آزار و اخاذی»، به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات شاکی

شاکی پرونده پس از حضور در اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان گفت: ساعت 14 دوشنبه چهارم آبان ماه امسال همسر یکی از دوستانم (عباس) بنام «مریم» با بنده تماس گرفت؛ ایشان به من گفت: «عباس با شما کار دارد؛ می توانی به منزل ما بیایی؟»؛ از او خواستم تا گوشی را به عباس بدهد تا با او صحبت کنم ولی اصرار کرد که عباس حالش خوب نیست و نمی تواند صحبت کند؛ به همین علت به منزل عباس در منطقه شادآباد رفتم. به محض ورود به خانه، ناگهان دو نفر مرد روی سرم ریخته و با قمه و چاقو مرا تهدید کردند که هرچه می گویند باید انجام دهم. مشخص بود که از قبل همه برنامه هایشان هماهنگ شده است؛ یکی از افرادی که قمه دستش بود و مشخص بود که رئیس آنهاست، به زور لباس هایم را از تن درآورد و از من فیلمبرداری کرد. آنها علاوه بر گرفتن تمامی وجوه نقد همراهم، کارت عابربانک مرا نیز گرفتند؛ مریم بهمراه یکی از آنها از خانه بیرون رفت؛ پس از مراجعه مجدد آنها به خانه متوجه شدم که به یک طلافروشی رفته و با پول داخل حساب طلا خریده اند. نهایتا در ساعت 21:30 مرا رها کردند اما تهدید کردند که تنها 24 ساعت فرصت دارم تا پول بیشتری برایشان تهیه کنم و در غیر این صورت فیلم مرا در بین اقوام و دوستانم پخش خواهند کرد.

دستگیری دو متهم پرونده

کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی با مراجعه به محل سکونت عباس و مریم، در تحقیقات نامحسوس از محل اطلاع پیدا کردند که چندی پیش عباس از مریم متارکه نموده و در حال حاضر مریم به تنهایی زندگی می کند؛ بنا بر اظهارات تعدادی از همسایگان، افراد مختلفی به منزل مریم رفت و آمد دارند که همین موضوع باعث اعتراض و ناراحتی آنها شده است.

با توجه به اطلاعات بدست آمده از وضعیت محل زندگی مریم و شناسایی محل توسط شاکی پرونده به عنوان محل نگهداری وی، کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی با اخذ دستور قضایی ضمن ورود به این محل اقدام به دستگیری مریم (32 ساله) و یکی دیگر از متهمین بنام سامان (22 ساله) کردند.

اعترافات سامان و مریم

سامان و مریم پس از انتقال به اداره شانزدهم، در تأیید اظهارات شاکی عنوان داشتند که طراحی تمامی اقدامات آنها توسط یکی از مجرمین سابقه دار بنام «اکبر . چ» (28 ساله) انجام شده و تهیه فیلم از شاکی پرونده نیز توسط «اکبر» صورت گرفته است.

مریم به کارآگاهان گفت: بنده به درخواست «اکبر» معروف به «سعید» با شاکی تماس گرفتم و از او خواستم تا به بهانه ملاقات با عباس (همسر سابق متهمه) به خانه ما بیاید. در زمان ورود شاکی به خانه، اکبر و سامان با قمه و چاقو به سمت او حمله کردند.

سامان با اعتراف به این موضوع که در طول سه ماه گذشته علاوه بر شاکی پرونده از دو نفر دیگر به همین شیوه و شگرد زورگیری و اخاذی داشته اند به کارآگاهان گفت: ابتدا مریم با آنها تماس می گرفت؛ زمانیکه آنها به خانه می آمدند، من و اکبر که داخل خانه حضور داشتیم، با قمه آنها را تهدید کرده و اکبر از آنها فیلم می گرفت. پس از ضرب و شتم و گرفتم اموال، اکبر عنوان می کرد که می بایست پول بیشتری تهیه کنند تا او فیلمشان را پخش نکند؛ از آنجائیکه آن دو نفر «اکبر» را کاملا می شناختند - حتی یک از آنها از بستگان اکبر محسوب می شد - از ترس اکبر پول درخواستی وی را تهیه کردند.

دستگیری سرکرده گروه

کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی با شناسایی محل تردد سرکرده گروه در بوستان الهام در منطقه بلوار فردوس، اقدام به دستگیری «اکبر» کردند؛ در زمان دستگیری، اکبر قصد داشت تا با تهدید سلاح سرد و درگیری با کارآگاهان از محل متواری شود که دستگیر و به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد؛ در همان بررسی اولیه سوابق متهم مشخص شد که «اکبر . چ» از مجرمین سابقه داری که بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف سرقت، کلاهبرداری، نزاع و درگیری و... بارها دستگیر و روانه زندان شده است.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: با اعتراف صریح هر سه متهم به اخاذی و تهیه فیلم از شاکی پرونده و همچنین اعتراف صریح به اخاذی در طول سه ماه گذشته، قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهمین جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها