معاون وزیر امور خارجه کشورمان با بیان این‌که ایران هنوز برای شرکت در نشست وین درباره سوریه تصمیم نگرفته است، تاکید کرد، این حضور قطعا در سطح وزیر نخواهد بود.
کد خبر: ۸۵۵۳۶۱

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با شبکه المیادین افزود: اگر ایران در نشست وین شرکت کند، با حضور آقای ظریف نخواهد بود، زیرا او رئیس‌جمهور را در سفر اروپایی همراهی خواهد کرد. وی خاطرنشان کرد: مشارکت ایران در نشست وین به پاسخ واشنگتن در‌باره علت رفتارهای یکجانبه‌اش بدون مشورت با دیگر طرف‌های شرکت‌کننده بستگی دارد. امیرعبداللهیان همچنین درباره ادامه پیگیری‌ها برای مشخص شدن وضعیت غضنفر رکن‌آبادی، سفیر پیشین ایران در لبنان که از مفقودان فاجعه مناست، گفت: اطلاعات ما نشان می‌دهد آقای رکن‌آبادی، هنوز زنده است و ما از عربستان سعودی می‌خواهیم تا او را زنده بازگرداند.

اظهارات امیرعبداللهیان درباره نشست وین در حالی است که این نشست روز شنبه برگزار می‌شود و معاون وزیر خارجه کشورمان که روز سه‌شنبه برای رایزنی درباره تحولات منطقه به مسکو رفته بود، دیروز وارد بیروت پایتخت لبنان شد. به گزارش ایرنا، همزمان با این رایزنی‌ها، محمدجواد ظریف و سرگئی لاوروف، وزرای امور خارجه ایران و روسیه دیروز در گفت‌و‌گویی تلفنی، آخرین تحولات سوریه را بررسی و بر لزوم حل سیاسی بحران این کشور تاکید کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها