وزیر بهداشت شایعه اجباری شدن فعالیت روانشناسان بالینی زیر نظر روانپزشکان را رد کرد.
کد خبر: ۸۵۴۸۵۲
روانشناس های بالینی زیر نظر روانپزشک ها نمی روند

دکتر حسن قاضی زاده هاشمی امروز در بازدید از نمایشگاه ، ضمن بازدید از غرفه جام جم ، در گفتگو با خبرنگار جام جم اعلام کرد: قرار نیست روانشناسان بالینی زیر نظر روانپزشکان فعالیت کنند چرا که این رشته یک هویت علمی مستقل دارد.

وی افزود : مساله ما این است که آیا این رشته مربوط به حوزه پزشکی است یا نه و از دیدگاه ما اگر این رشته با انسان سر و کار دارد مربوط به حوزه پزشکی است و بنابر این بر اساس قانون باید طرح درس و کسب مهارت در این گروه با مجوز وزارت بهداشت باشد تا آموزش و ارایه خدمت شان ساماندهی شود.

وزیر بهداشت با اشاره به این که قرار نیست فعالیت روانشناسان بالینی و روانپزشکان با هم ادغام شود گفت: هم اکنون دو دانشگاه آزاد و سراسری در حال تربیت دانشجویان روانشناسی بالینی هستند اما اگر قرار باشد وزارت بهداشت، بازار کار این فارغ التحصیلان را فراهم کند باید بر میزان پذیرش دانشجویان و حفظ تعادل در بازار کار نظارت داشته باشد و آن را کنترل کند.

قاضی زاده هاشمی همچنین درباره زیر پوشش رفتن خدمات روانشناسی اظهار کرد : از این طرح استقبال می کنیم چرا که در حال حاضر شمار زیادی از خانواده های بیماران روانی با مشکلات جدی بخصوص در زمینه کمبود تخت های روانی مواجه هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها