مشروح نشست خبری سخنگوی ناجا

ادامه رسیدگی به پرونده 6 مامور تیرانداز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به آغاز طرح زمستانه از 23 آذر و برگزاری رزمایش اربعین در استان ایلام، نسبت به ارائه تسهیلات بانکی خرید خودرو واکنش نشان داد .
کد خبر: ۸۵۴۴۱۶
واکنش پلیس به تسهیلات بانکی خرید خودرو

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، سردار تقی مهری در چهل و نهمین جلسه هماهنگی طرح‌های ترافیکی که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف برگزار شد در خصوص تاثیر افزایش احتمالی خرید خودرو به دنبال ارائه تسهیلات بانکی خرید خودروهای داخلی در افزایش ترافیک و سوانح ترافیکی و همچنین گنجایش داشتن معابر پایتخت برای خودروهای نوشماره اظهار داشت: شکی نیست که موضوع ترافیک امروزه یکی از معضلات اساسی کلانشهرها و شهر تهران است و راه‌حل ارائه شده ترافیکی در تمام دنیا برای این معضل گسترش خدمات‌دهی حمل و نقل عمومی است.

مهری افزود: گرچه در سال‌های اخیر شاهد افزایش معابر در شهر تهران و سایر کلانشهرها بوده‌ایم اما قطعا این افزایش معابر پاسخگوی افزایش خودروها نیست و کفاف این افزایش را نخواهد داد.

وی خاطر نشان کرد: بدون شک اضافه شدن خودروهای سواری باعث افزایش ترافیک در کلانشهرها و شهر تهران می‌شود. از این رو باید به دنبال افزایش خدمات‌دهی سیستم حمل و نقل عمومی گام برداریم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در خصوص آمار خودروهای نوشماره در 6 ماهه نخست امسال نیز گفت: در 6 ماهه ابتدایی امسال ما شاهد کاهش تعداد خودروهای نوشماره بوده‌ایم و در این مدت شماره‌گذاری خودروهای داخلی با 19.4 درصد و خودروهای وارداتی با 26.3 درصد کاهش مواجه بوده است.

با اشاره به کاهش تلفات ترافیکی در نیمه نخست امسال اظهار داشت: بنا بر گزارش پزشکی قانونی، در 6 ماهه نخست امسال تلفات ترافیکی به میزان 3.2 درصد کاهش داشته است و خوشبختانه در شهریور ماه به واسطه همکاری مردم در رعایت هر چه بیشتر قوانین، کاهش 5 درصدی تلفات ترافیکی را تجربه کردیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا افزود: در 6 ماهه نخست سال گذشته 9 هزار و 306 نفر در حوادث ترافیکی جان باختند و خوشبختانه امسال با کاهش 299 نفری تلفات، آمار کشته‌شدگان ترافیکی به 9 هزار و 7 نفر کاهش یافت.

آغاز طرح هماهنگ زمستانه از 23 آذر ماه

مهری در ادامه اظهارات خود با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده برای اجرای طرح زمستانه در سراسر کشور گفت: امسال علیرغم برودت هوا در حال حاضر تمامی دستگاه‌های اجرایی در استان‌های برف‌گیر کشور در حال خدمت‌رسانی به مسافران هستند ولی طبق هماهنگی‌های انجام شده مقرر شد تا طرح سراسری زمستانه از 23 آذرماه با برگزاری رزمایشی مشترک با شرکت تمامی دستگاه‌ها آغاز شود و این طرح تا 23 اسفندماه ادامه خواهد یافت.

وی با توصیه به مسافران در فصل زمستان گفت: به مسافران توصیه می‌کنیم تا در هنگام تردد در معابر برف‌گیر و کوهستانی حتما به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی مجهز باشند و با توجه به طولانی شدن تردد در زمان نزولات جوی، حتما با باک پر وارد جاده‌ها شده و مواد غذایی لازم برای 24 ساعت را به همراه داشته باشند.

برگزاری مانور مشترک اربعین در ایلام

وی در ادامه با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه‌های مسئول برای طرح اربعین گفت: مقرر شده است تا پیش از رسیدن اربعین، رزمایشی با شرکت تمامی دستگاه‌های مسئول در استان ایلام و به منظور هماهنگی هر چه بیشتر این دستگاه‌ها انجام شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ادامه داد: در طرح اربعین با توجه به حجم بالای زائرانی که قصد ورود به کشور عراق برای ایام اربعین را دارند استان‌های ایلام، خوزستان، کرمانشاه و لرستان درگیر این طرح شده و پلیس با حداکثر توان خود در استان‌های مذکور حاضر خواهد شد.

مهری گفت: همچنین مقرر شده است هزار نفر به عنوان نیروی کمکی برای تقویت نیروهای مستقر در این استان‌ها به کار گرفته شوند.

وی ادامه داد: همچنین به منظور معرفی خدمات پلیس و سایر دستگاه‌ها در طرح اربعین نقشه‌های برای زائران اربعین تهیه شده است که در مبادی ورودی استان‌های مرتبط با این طرح در اختیار آنها قرار خواهد گرفت که در آن مراکز اقامتی و نقاط خدمت‌رسان مشخص شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
۰
۰
كی خودرو ایرانی میخره.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها