قائم‌مقام اسبق وزارت امور خارجه از پیام برخی کشورهای منطقه درباره سوریه به ایران خبر داد و گفت: ما به پیغام حامیان تروریست‌ها نه گفتیم و امروز حلب سوریه در یک نبرد تعیین‌کننده در آستانه آزادی است.
کد خبر: ۸۵۰۹۹۰
پیام برخی کشورهای منطقه به ایران درباره سوریه و پاسخ تهران

به گزارش جام جم آنلاین، حسین شیخ‌الاسلام سفیر اسبق ایران در لبنان در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه ایران در بحث سوریه با آمریکا مذاکره نمی‌کند، گفت: ما می‌دانیم و جهان می‌داند که اکنون ما در ماجرای سوریه، جریان پیروز و غالب هستیم و اگر به وین می‌رویم باید بدانیم که ما پیروز، و آمریکا و عربستان شکست خورده هستند. دنیا می‌داند که آمریکا و عربستان صلاحیت سخن گفتن از مذاکره را درباره سوریه ندارند، چرا که حامی اصلی تروریست‌ها هستند.

وی با ابراز اینکه رفتار وزیر امور خارجه در وین باید متناسب با خون شهدای ایرانی در سوریه باشد، گفت: حتماً همین‌طور است که آقای ظریف در سطح متناسب با خون شهدای ایرانی سوریه و به‌عنوان جریان پیروز در وین حاضر خواهد شد. کسانی که 5 سال از تروریست‌های داعشی حمایت کردند تا سوریه را اشغال کنند امروز همانند احمق‌ها به ما پیشنهاد می‌دهند: بیایید درباره سوریه مذاکره کنیم.

وی گفت: برخی از مسئولان کشورهای منطقه که من اسمشان را نمی‌برم، رسماً به ما پیغام دادند: "ایران را می‌پذیریم تا در جریان انتقال قدرت در سوریه، دولت آقای اسد ساقط شود" که ما گفتیم ما براساس قانون اساسی خودمان در امور دیگر کشورها دخالت نمی‌کنیم، اما از دولت و ملت سوریه در مقابل تروریست‌ها دفاع خواهیم کرد.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه بگویند: "بیایید درباره سوریه و یمن معامله کنیم" نیز بسیار احمقانه و ابلهانه است. سعودی‌‌ها در یمن و سوریه شکست خورده‌اند و تنها مردم یمن و سوریه هستند که می‌توانند در سرنوشت خودشان دخیل باشند، نه اینکه آقای نخست وزیر ترکیه، شاه قطر، شاه سعودی، رئیس‌جمهور آمریکا یا نخست‌وزیر فرانسه بخواهد خودش را جای مردم سوریه و یمن نشانده باشد.

قائم‌مقام اسبق وزارت امور خارجه تصریح کرد: در سوریه تنها کسانی می‌توانند بخشی از راه‌‌حل باشند که سلاح‌های خود را تحویل ارتش سوریه بدهند وگرنه تروریست‌ها باید منتظر مرگ باشند که هستند.

وی با بیان اینکه تروریست‌ها توسط یک طرح ترکی، قطری، سعودی و آمریکایی قصد داشتند با تجزیه سوریه حلب را به‌عنوان پایتخت تروریست‌ها معرفی کنند، خاطرنشان کرد: ارتش و مردم سوریه به این توطئه هوشیارانه پاسخ گفتند و امروز حلب در آستانه یک نبرد تعیین‌کننده است و پیش‌بینی ما این است که تا چندی دیگر حلب به‌طور کامل آزاد خواهد شد و در اختیار مردم و دولت سوریه قرار خواهد گرفت، لذا بعد از آزادی حلب، تروریست‌ها و حامیان‌شان به پایان راه خواهند رسید و ما در این امر مهم مردم و دولت سوریه را یاری کرده و خواهیم کرد که شهادت‌های اخیر مهمترین دلیل بر این مسئله است.

شیخ‌الاسلامی گفت: در نبرد حلب تلاش بر این است که پاکسازی با دقت بیشتر انجام شود و البته طبیعی است در این نبرد تعیین‌کننده هزینه‌هایی هم باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها