لایحه‌ای که درباره ساماندهی وسایل حمل و نقل غیرانبوه در سطح شهر تهران است به‌تازگی در کمیسیون عمران شورا مطرح و با کلیت آن موافقت شد.
کد خبر: ۸۴۷۵۹۷
ساماندهی وسایل حمل و نقل در دستور کار شورا

بر این اساس همه خودروهایی که می‌خواهند در سطح شهر تهران نسبت به جابه‌جایی مسافر اقدام کنند، باید حتما تحت ساماندهی شرکت‌های دارای مجوز این کار را انجام بدهند. سه مجوز در این موضوع اهمیت دارد:

1ـ مجوز استاندارد و سلامت فنی خودرویی که مورد استفاده قرار می‌گیرد

2ـ صلاحیت راننده خودرو

3ـ سازمانی هم که این مجوز را صادر می‌کند باید مورد تائید و دارای مجوز باشد

اعمال قانون اجرای این لایحه، هم از طریق پلیس راهور انجام می‌شود و هم شرکت‌های بازرسی که سازمان تاکسیرانی متولی آن است. به این ترتیب کل سیستم حمل و نقل غیرانبوه در سطح شهر تهران باید برای تردد و فعالیت در زمینه جابه‌جایی مسافر اسم و مشخصاتشان را در ذیل شرکت‌های دارای مجوز ثبت کنند. نظارت بر مسافربرهای شخصی هم همین جا مورد توجه قرار می‌گیرد، پلیس راهور صددرصد باید با اینها برخورد کند و تمام مسافرکش‌های شخصی از طریق ثبت پلاک‌هایشان جریمه شوند.

البته این نکته باید مورد توجه قرار بگیرد که کار ساماندهی سیستم حمل و نقل عمومی، به‌تدریج انجام شود چون تعداد خودروهای واجد شرایط که می‌توانند در شرکت‌های صاحب صلاحیت ثبت شوند، چندان زیاد نیست و کاهش یکباره‌شان هم باعث می‌شود مردم به استفاده از خودروهای شخصی تشویق شوند و حتی میزان کرایه در سطح شهر بالا برود. در نتیجه قبل از هرچیز باید ابعاد اجتماعی، رکود اقتصادی و حتی این موضوع که خیلی‌ها از طریق مسافرکشی امرارمعاش می‌کنند مد نظر قرار بگیرد؛ یعنی حتما باید مطمئن شویم که تمام جوانب کار دیده شده و بعد این کار اجرا شود.

اقبال شاکری - عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها