«مقابل دستگاهی که ساخته ام قرار نگیرید، دلایلش هم کاملا روشن است» این اظهار نظر مخترعی است که مدعی شده هیجان یکی از سریعترین ورزش های جهان را چند برابر کرده است.
کد خبر: ۸۴۷۲۹۲
وقتی فناوری سریعترین ورزشکاران را به چالش می‌کشد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، یک بازیکن حرفه ای تنیس روی میز که در کلاس جهانی بازی می کند توانایی ضربه زدن به توپ نهایتا با سرعت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت را دارد.

حالا تصور کنید این رقم به ۴۸۲ کیلومتر بر ساعت برسد البته قرار نیست این سرعت توسط یک بازیکن حرفه ای به ثبت برسد بلکه باز هم نمایشی هیجان انگیز از دانش بشر شکل گرفته که می تواند هیجان یکی از مفرح ترین و سرعتی ترین ورزشهای جهان را بیش از گذشته کند.

ویلیام گاستلر مخترعی نوآور به شمار می آید که با اشاره به تجربیاتش در این ورزش می گوید: از نظر من برگرداندن توپی که با ۴۸۲ کیلومتر بر ساعت به سمت شما می آید بسیار دشوار است. در واقع صحبت از سرعتی است درحدود چهار برابر سرعت عادی رد و بدل کردن توپ در بازی تنیس روی میز است.

به عقیده وی، تصور چنین فرآیندی نیز کار دشواری است و حالا او برای محقق ساختن این ایده دستگاهی اختراع کرده که توپ تنیس روی میز را با سرعت خیره کننده ۴۸۲ کیلومتر بر ساعت پرتاب می کند.

مبنای کار این دستگاه ساده اما هیجان انگیز است: استفاده از قانون «بویل» که به بیان ساده باید گفت فشار رابطه معکوسی با حجم دارد.

این مخترع در ادامه یادداشت خود آورده است: برای ساخت این وسیله نیازی به صرف پول زیادی نبوده است. تنها از یک لوله PVC و شیر آب و البته قانون بویل استفاده کردم. این شیر به دستگاه کمپرسور هوا متصل است.

به عقیده گاستلر، توپ تنیسی که از طریق این دستگاه پرتاب می شود آنچنان سرعتی دارد که هر بازیکن حرفه ای و حتی شناخته شده ترین آنها را نیز به چالش می کشاند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها