آیین تجلیل از پیرغلامان و خادمان آستان حسینی و تکریم از هیات‌های حسینی با عنوان «دلدادگان» با حضور جمع کثیری از مداحان و پیرغلامان حسینی استان آذربایجان‌شرقی همزمان با اولین روز از ماه محرم در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد.
کد خبر: ۸۴۶۶۵۴

در این مراسم، یاد و خاطره مرحوم حاج سعید رضی‌منش و مرحوم حاج محمدرضا جلالی گرامی داشته شد. همچنین از حاج احمد دانی حکم‌آباد، حاج سیدرضا مجتبیانی و کربلایی جواد گل‌افشان به‌عنوان پیرغلام حسینی تجلیل شد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در این مراسم گفت: مرثیه‌خوانی و عزاداری امام حسین(ع) نباید توام با ذلت باشد، عده‌ای با اشعار خود می‌خواهند مردم را به گریه وادارند، اما سخنانی می‌گویند که مایه ذلت امام حسین(ع) است، مداحان باید اشعار خود را به‌دقت انتخاب کنند. وی افزود: امام حسین(ع) با شعار «هیهات منا‌ الذله» وارد میدان نبرد شد، اما متاسفانه گاه در مراسم عزاداری مداحان از اشعاری استفاده می‌کنند که هدف و شعار امام حسین(ع) را زیر سوال می‌برد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی افزود: احساس می‌کنم حرکتی نو در ترویج رشته مداحی در کشور به راه افتاده که پیشرفت خوبی داشته است، حتی دانش‌آموزان نیز در رشته مداحی وارد شده‌اند که این نشانگر علاقه جوانان به این رشته است و من از پیرغلامان می‌خواهم این جوانان را به‌خوبی تربیت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها