گره معمای کور پرونده اسیدپاشی که در آن مردی، همکارش را در اداره هدف کینه قرار داده بود با نظریه پزشکی قانونی باز شد.
کد خبر: ۸۴۵۵۲۸
آبدارچی کینه‌ جو در انتظار حکم

به گزارش جام‌ جم آنلاین ، قربانی اسیدپاشی که محسن نام دارد، روز نوزدهم فروردین سال 91 وقتی وارد محل کارش شد توسط آبدارچی هدف اسیدپاشی قرار گرفت.

آبدارچی اسیدپاش علاوه بر این اسیدپاشی با چاقویی که به دست داشت، مرد کارمند را بشدت زخمی کرد و گریخت.

با شکایت محسن که در این حادثه بینایی چشم راست و شنوایی گوش راست خود را از دست داده بود، مرد اسیدپاش به نام فتح‌الله تحت تعقیب پلیس آگاهی قرار گرفت و سرانجام چند روز بعد از حادثه و پیش از فرار از مرز دستگیر شد.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی به اسیدپاشی اعتراف کرد و گفت: در تعطیلات عید یک مرد هر روز با تلفن همراهم تماس می‌گرفت و مزاحمت ایجاد می‌کرد به همین خاطر تصور می‌کردم محسن باشد و تصمیم به انتقامجویی گرفتم.

متهم روانه زندان شد و پرونده قضایی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد و قضات این شعبه رأی بر قصاص‌ عضو دادند.

با اعتراض مرد اسیدپاش، پرونده در شعبه 24 دیوانعالی کشور تحت رسیدگی قرار گرفت و این قضات خواستار اظهارنظر اعضای کمیسیون پزشکی جنایی درخصوص امکان اجرای قصاص عضو شدند.

به این ترتیب پرونده برای بررسی به کمیسیون پزشکی رفت و پزشکان جنایی اعلام کردند امکان رعایت تساوی امکانپذیر نیست و تنها می‌توان در گوش قصاص عضو کرد.

این نظریه پزشکی کافی بود تا دیوانعالی کشور حکم قصاص دو عضو گوش و چشم را نقض کرد و پرونده برای رسیدگی نهایی به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد.

این‌بار هم قضات از پزشکی قانونی خواستند که نظر دهد که آیا امکان قصاص برای متهم پرونده وجود د ارد یا نه که این‌بار پزشکان قانونی نظر دادند که امکان قصاص برای متهم وجود دارد اما نباید آسیب بیشتری وارد شود. با اعلام نظر پزشکی قانونی متهم به زودی محاکمه خواهد شد.

روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
.....
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
۰
۰
حالا از فروردین سال 91 هنوز نتونستن یه حكم قطعی صادر كنن.این طور ادما باید اعدام بشن تا درس عبرت سایرین بشه....
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها