رقابت ‎های جایزه بزرگ کشتی پهلوانی

قهرمانی قاطعانه تیم ایران با کسب پنج مدال طلا

رقابتهای کشتی جام تورلیخانوف- قزاقستان؛

2 مدال نقره دیگر برای کشتی گیران ایرانی

جام جم ورزشی: رقابتهای بین‌المللی جام تورلیخانوف قزاقستان با کسب دو مدال نقره توسط مجتبی کریم‌فر و امیر قاسمی منجزی در اوزان ۸۵ و ۱۳۰ کیلوگرم به پایان رسید.
کد خبر: ۸۴۵۰۸۴
2 مدال نقره دیگر برای کشتی گیران ایرانی

به گزارش گروه ورزشی جام جم آنلاین ، در روز دوم این رقابتها و در وزن ۸۵ مجتبی کریم‌فر در دور نخست کنستانتین از روسیه را با نتیجه ۸ بر صفر شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر زانژار از قزاقستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

کشتی‌گیر وزن 85 کلوگرم ایران در این کشتی نیز با نتیجه ۸ بر صفر از سد موتساگولیف از قزاقستان گذشت و راهی دیدار فینال شد. کریم‌فر در دیدار فینال به مصاف نورسلطان تورسینوف قهرمان آسیا از قزاقستان رفت و با شکست مقابل وی به مدال نقره رسید.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امیر قاسمی منجزی در دور نخست با ضربه فنی تالگات از قزاقستان را ضربه فنی کرد. وی در دور بعد الکساندر استیمیر از روسیه را در ۳۰ ثانیه با ضربه فنی پشت سر گذاشت و در دیدار نیمه نهایی نیز با نتیجه ۶ بر صفر مقابل ددیک قهرمان دانشجویان جهان از اوکراین به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد.

وی در این دیدار مقابل نورماخان تینالیف دارنده مدال برنز جهان، قهرمان بازی‌های آسیایی و قهرمان سال ۲۰۱۵ آسیا از قزاقستان مغلوب شد و به مدال نقره بسنده کرد.

در همین وزن بهنام مهدی‌زاده در دور اول با نتیجه ۸ بر صفر آنتون از آذربایجان را مغلوب کرد. وی در دور دوم نیز کنیستا از لیتوانی را با نتیجه ۸ بر صفر شکست داد اما در دور سوم مقابل تنالیف قزاقستانی ۸ بر صفر مغلوب شد و با توجه به حضور وی در دیدار فینال، مهدی‌زاده به گروه بازنده‌ها رفت.

وی در این گروه نیز با نتیجه ۸ بر صفر بین لی از چین را شکست داد. مهدی‌زاده در دیدار رده بندی مقابل ازویادزه از گرجستان شکست خورد و پنجم شد.

در روز نخست این رقابتها نیز تیم ایران توسط رامین طاهری و مهدی زودآشنا در اوزان ۷۵ و ۹۸ کیلوگرم صاحب مدال برنز شده بود.

بدین ترتیب تیم ایران که با ۵ نماینده در این رقابتها که در شش وزن المپیکی برگزار شده، شرکت کرده بود به ۲ مدال نقره، ۲ برنز و یک مقام پنجمی رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها