معطر شدن فضای سینما با گل‌های «یاس»

سومین جشنواره بین المللی فیلم ویدئویی یاس در حالی از امروز در استان مازندران شروع به کار می‌کند که حضور چهره‌های شاخص سینمای ایران بسیاری از نگاه‌ها را متوجه این رویداد کرده است؛ حضور سینماگران شناخته‌شده‌ای چون مسعود کیمیایی، فرهاد اصلانی و علیرضا زرین‌دست در ترکیب هیات داوران و چهره‌هایی مثل داوود میرباقری، کتایون ریاحی و مجید مظفری که قرار است امروز در مراسم افتتاحیه به پاس یک عمر فعالیت سینمایی تجلیل شوند، باعث شده تا حواشی حضور این افراد پرآوازه بر خود متن و فیلم‌ها و کارگردانان عمدتا کمتر شناخته شده جشنواره بچربد.
کد خبر: ۸۴۱۶۵۷
معطر شدن فضای سینما با گل‌های «یاس»

به گزارش جام‌جم، جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ویدئویی یاس در شرایطی با دبیری حسین مسافرآستانه سومین دوره خود را آغاز می‌کند که در روزهای اخیر شایعه رفتن مسافر از موسسه رسانه‌های تصویری و کنار گذاشته شدن او از سمت مدیرعاملی این موسسه قوت گرفته و خبرها از جایگزینی سیدمصطفی ابطحی، قائم‌مقام اقتصادی سازمان سینمایی و مدیر ستاد صیانت از محصولات سمعی و بصری به جای مسافرآستانه پس از برگزاری این دوره جشنواره یاس حکایت دارد. هرچند ابطحی به تازگی طی اظهارنظری قویا این جابه‌جایی را تکذیب کرد و نامحتمل دانست.

کیمیایی‌بازهای شمال آماده باشند

مسعود کیمیایی، فرهاد اصلانی، علیرضا زرین‌دست، منوچهر شاهسواری و کمال تبریزی سینماگرانی هستند که فیلم‌های بخش مسابقه سینمای ایران این دوره از جشنواره را داوری خواهند کرد.

حضور کیمیایی، از فیلمسازان مطرح سینمای ایران و سازنده فیلم‌های ماندگار، یکی از برگ‌های برنده مسافرآستانه در این دوره از جشنواره یاس است و از الان می‌توان پیش‌بینی کرد که شمالی‌های علاقه‌مند سینما در زمان حضور کیمیایی چه استقبال پرشوری از او می‌کنند. فرهاد اصلانی که برای بازی‌های پرقدرتش در سال‌های اخیر به بازیگر محبوبی تبدیل شده، از جمله چهره‌هایی است که طرفداران خود را در این رویداد خواهد داشت.

کمال تبریزی، کارگردان شناخته شده سینما و تلویزیون و سازنده آثار پرطرفداری چون مارمولک و لیلی با من است و علیرضا زرین‌دست، مدیر فیلمبرداری پیشکسوت سینما که فیلم‌هایی چون دو فیلم با یک بلیت، حکم، بی پولی و متروپل را در کارنامه دارد، هم با حضورشان به رونق این جشنواره افزوده‌اند. منوچهر شاهسواری هم از تهیه‌کنندگان شناخته شده تلویزیون و سینماست که این روزها فیلم مزارشریف را برپرده سینماها دارد.

میرباقری، ریاحی و مظفری

اما یکی از بخش‌های مهم این دوره از جشنواره، بزرگداشت سه چهره شاخص سینمایی و تلویزیونی است.

داوود میرباقری، کتایون ریاحی و مجید مظفری، سه سینماگری هستند که امروز در مراسم افتتاحیه این رویداد به پاس یک عمر فعالیت سینمایی تجلیل می‌شوند.

میرباقری، نویسنده و کارگردان برجسته تئاتر، تلویزیون و سینماست که آثار شاخصی چون سریال امام علی(ع)، سریال مختارنامه و فیلم‌های آدم برفی و ساحره را در کارنامه دارد و این روزها هم مینی سریال دندون طلای او در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود.

مجید مظفری بازیگر آثاری چون مسافران، سگ‌کشی، اولین انتخاب و انقلاب زیبا هم در این دوره تجلیل می‌شود. او در سال‌های اخیر معمولا با دخترش نیکی مظفری در جشنواره‌ها، مراسم‌ها و محافل سینمایی ظاهر می‌شود.

کتایون ریاحی هم اگرچه چند سالی است از بازیگری خداحافظی کرده و به نویسندگی روآورده، اما کماکان به مراسم و جشنواره‌های سینمایی دعوت می‌شود. باید دید آیا این دعوت‌ها و حضورها و به خصوص تجلیل امروز از او در جشنواره فیلم یاس، بازیگر آثاری چون یوسف پیامبر، شام آخر و شب دهم را برای بازگشت به دنیای بازیگری وسوسه خواهد کرد یا نه؟

انصاریان؛ فوتبالیست سابق و سینماگر فعلی

یکی از نکات جالب این دوره از جشنواره حضور پررنگ علی انصاریان به‌عنوان بازیگر و تهیه‌کننده است. بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس چند سالی است که بی‌سروصدا به سینما رو آورده و در چند فیلم و سریال بازی کرده. او امسال با دو فیلم سوختن و هدیه به عنوان بازیگر و تهیه‌کننده در جشنواره یاس حضور دارد.

انصاریان در فیلم سوختن با چکامه چمن‌ماه، سمانه پاکدل و حنیف عمران‌زاده، بازیکن باشگاه استقلال همبازی است. او همچنین خوانندگی تیتراژ پایانی این فیلم را هم به عهده دارد. انصاریان در فیلم هدیه هم در کنار بازیگرانی چون ماه‌چهره خلیلی و الناز حبیبی بازی می‌کند.

سومین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدئویی یاس به دبیری حسین مسافرآستانه که ساعت 17 امروز در بام رامسر افتتاح می‌شود تا پنجشنبه در شهرهای رامسر، تنکابن و چالوس ادامه خواهد داشت.

حضور پررنگ رسانه ملی

در این رویداد سینمایی تولیدات صدا و سیما سهم ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است که با هم نگاهی به فهرست این آثار می‌اندازیم:‌ 316 (تهیه‌کننده و کارگردان: پیمان حقانی) / به‌وقت رهایی (کارگردان: ناصر قهرمانی، تهیه‌کننده: عباس خالقی) / تا مدار 10 درجه (کارگردان: مهرداد خوشبخت، تهیه‌کننده: مجید تربتی فرد، محصول سیما فیلم) / جاده شهریار (کارگردان و تهیه‌کننده: وحید قاضی میرسعید) / حبیب آقا (کارگردان: محمد حمزه‌ای، تهیه‌کننده: مرتضی عمادی، محصول شبکه پنج سیما) / دریادلان (کارگردان و تهیه‌کننده: سامان سالور، محصول صدا و سیمای مرکز زنجان) / زنده‌ به‌گور (کارگردان: محمدعلی جناب، تهیه‌کننده: شهرام دانشپور) / ژوان (کارگردان: حسن نجفی، تهیه‌کننده: مهدی مددکار) / ستاره شرق (کارگردان: علی غفاری، تهیه‌کننده: علی لدنی، محصول صداوسیمای استان خراسان رضوی) / سوختن (کارگردان: بهرنگ توفیقی، تهیه‌کنندگان: علی انصاریان و میثاق وصال) / غریبه‌ها (کارگردان: محسن یوسفی، تهیه‌کننده: فرحناز حسینی) / مثل یک پدر (کارگردان: رهبر قنبری، تهیه‌کننده: رضا کاشانی اسدی) / سه روز و دو شب (کارگردان: مرجان اشرفی‌زاده، تهیه‌کننده: زهرا اسحاقیان) / نفربر (کارگردان: اسماعیل فلاح‌پور، تهیه‌کننده: مرتضی علمی‌فر، محصول گروه فیلم‌های تلویزیونی شبکه یک سیما) / هدیه (کارگردان: امیراحمد انصاری، تهیه‌کنندگان: مهدی مددکار و علی انصاریان) و یک نفر تا مرگ (کارگردان: اسماعیل فلاح‌پور، تهیه‌کننده: سید مرتضی عمادی، محصول گروه فیلم‌های تلویزیونی شبکه یک سیما)

علی رستگار - فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها