ارتش سودان جنوبی کنترل شهر راهبردی «بور» را بازپس گرفت

ادامه درگیری‌ها در سودان جنوبی

در گزارش الجزیره بررسی شد؛

قصه پر غصه زنان و دختران سودان جنوبی

جنگ و ناامنی همواره مصیبت های زیادی را برای مردم به همراه داشته اند و کشورهایی که به نوعی با این پدیده دست به گریبانند اغلب شاهد فجایعی هستند که بسیار تلخ بوده و به قول معروف باعث می شوند تا پشت انسان بلرزد.
کد خبر: ۸۴۱۰۱۶
قصه پر غصه زنان و دختران سودان جنوبی

به گزارش گروه بین الملل جام جم آنلاین، در همین رابطه شبکه الجزیره اقدام به تهیه گزارشی از کمپ هایی کرده که توسط ارتش سودان جنوبی اداره می شود و در آن به وضعیت زنان حاضر در این کمپ ها پرداخته است.

بر اساس این گزارش، هر چند سربازان دولتی متهم هستند که در جنگ دو ساله ای که در سودان جنوبی وجود داشت و تقریبا یک ماه قبل بطور رسمی پایان یافت اقدام به ربودن صدها زن و دختر جوان با هدف سوءاستفاده جنسی کرده اند اما تا کنون هیچ نهاد بین المللی به این موضوع رسیدگی نکرده است.

الجزیره گزارش خود را بر اساس ده ها مورد مصاحبه ای که با افراد حاضر در این کمپ ها صورت گرفته و با صحبت های زنی با نام مستعار «نیاگای» آغاز شده آماده کرده است.

نیاگای و سه دخترش یک مورد از هزاران زن و دختران جوانی هستند که در دوران جنگ توسط سربازان دولتی ربوده شده و به این کمپ ها منتقل شده اند.

نیاگای درباره روزهای شوم خود می گوید: دختر سوم من که فقط 17 سال سن داشت پس از آنکه بارها توسط سربازان و بصورت پی در پی مورد تجاوز قرار گرفت به شدت بیمار شد و همین بیماری موجب گردید تا وی از این کمپ خلاص شود.

به نوشته الجزیره، شمار دختران و زنان ربوده شده در سودان جنوبی به حدی زیاد است که امکان انتشار نام تمامی آنها امکان پذیر نیست.

به گفته افراد حاضر در این کمپ ها، سربازان دولتی خیلی راحت زنان و دخترانی را که به عنوان برده های جنسی ربوده اند می کشند. اگر این زنان با درخواست آنها برای همبستری مخالفت کنند کشته می شوند، اگر همانند یک گاو و یا گوسفند در برابر این سربازان رام نباشند کشته می شوند، اگر در هنگام تجاوز آنگونه که این سربازان می خواهند عمل نکنند کشته می شوند، اگر بعد از تجاوز فرد متجاوز راضی نباشد فرد تجاوز شده کشته می شود.

به گفته یک تحلیگر نظامی در شهر «بنتیو» سودان جنوبی، هزاران زن و دختر توسط سربازان ربوده شده و به عنوان برده جنسی و یا همسر به کمپ ها و یا پایگاه های نظامی منتقل شده اند.

به گفته این کارشناس که به دلایل امنیتی نام وی ذکر نشده، سربازان پس از حمله به نقاط مختلف اقدام به جدا کردن زنان مجرد و دختران جوان زیبا کرده و آنها را با خود به کمپ ها منتقل می کردند.

به گزارش جام جم آنلاین، این حقیقت تلخ فقط مختص به سودان جنوبی نیست و در اغلب کشورهای آفریقایی که با جنگ دست به گریبان هستند چنین مواردی وجود دارد. برای مثال با وجود گذشت بیش از یک سال از ربوده شدن نزدیک به 200 دختر جوان از مدارس نیجریه توسط بوکوحرام، هنوز از سرنوشت اغلب آنها اطلاعی در دست نیست.

گزارش هایی در مورد ازدواج اجباری این دختران با نیروهای بوکوحرام و یا فروش این دختران به قیمت 10 دلار در رسانه ها منتشر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها