اخبار و گزارش‌ها نشان می‌دهد پس از آمریکا، فرانسه نیز مواضع خود در قبال بشار اسد و سوریه را تعدیل کرده است. لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه در مصاحبه با رسانه‌های اروپایی گفت: برای ممانعت از فروپاشی نظام در سوریه همانند آنچه که در عراق شاهد آن بودیم، باید ارتش و برخی نهادهای دیگر دولت حفظ شود. فابیوس در ادامه افزود: اگر بخواهیم پیش از آغاز مذاکرات بگوییم اسد باید کنار رود، باز هم مثل گذشته هیچ‌گونه پیشرفتی به دست نخواهیم آورد.
کد خبر: ۸۳۸۵۰۱

از سوی دیگر طی چند هفته گذشته اخبار متعددی در مورد ارسال کمک‌ها و تجهیزات نظامی روسیه به سوریه منتشر شده است. حال برای اولین بار طی چند هفته اخیر مقامات دمشق این موضوع را تائید کردند. خبرگزاری فرانسه گزارش داد یک مقام بلندپایه ارتش سوریه در مصاحبه با این شبکه خبری گفت: سوریه جنگنده‌های جدید و هواپیمای شناسایی از روسیه دریافت کرده تا در جنگ علیه گروه تروریستی داعش از آنها استفاده کند. این مقام سوری بدون آن که نام خود را فاش کند به خبرگزاری فرانسه گفت: نیروهای هوایی کشور ما دست‌کم پنج جنگنده و هواپیمای شناسایی از مسکو تحویل گرفته و این به ما اجازه می‌دهد با دقت زیاد اهدافمان را شناسایی کنیم. وی خاطرنشان کرد: مسکو همچنین دیگر تجهیزات نظامی پیچیده را به سوریه به منظور استفاده در جنگ علیه داعش تحویل داده است.

در همین حال منابع آمریکایی اخبار تازه‌ای در این زمینه منتشر کردند. در همین راستا، یکی از مقام‌های آمریکایی که خواست نامش فاش نشود،‌ گفت: 28 جنگنده و بمب‌افکن روسیه در یک پایگاه هوایی در لاذقیه واقع در غرب سوریه مستقر شده‌اند. یکی دیگر از مقام‌های دولت واشنگتن نیز این تعداد جنگنده و بمب افکن را در سوریه تائید کرد و افزود: حدود 20 هلیکوپتر ضربتی و ترابری نیز در این پایگاه مستقر شده است.

این تحولات در حالی است که تلاش‌های دیپلماتیک برای حل بحران سوریه همچنان ادامه دارد. در همین زمینه منابع خبری گزارش دادند بان‌کی مون، دبیر کل سازمان ملل چهار کار گروه مذاکره‌کننده برای بررسی بحران سوریه در ژنو معرفی کرده است. این چهار گروه تحت ریاست افرادی که از سوی بان‌کی مون انتخاب شده‌اند، در ژنو بحران سوریه را بررسی خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها