مجرم حرفه‌ای که با ورود به خانه‌های شرق تهران، پس از آزار زنان پول و طلای آنها را سرقت می‌کرد، با شکایت سه زن دستگیر شد.
کد خبر: ۸۳۸۲۴۷
شبح شرق تهران در نقطه پایان

به گزارش جام‌جم، 13 مرداد امسال زن 40 ساله‌ای هراسان در تماس با پلیس از حضور مرد غریبه‌ای در خانه‌اش خبر داد. با حضور ماموران کلانتری گلبرگ در خانه زن میانسال در خیابان 46 شرقی نارمک تحقیقات پلیسی آغاز شد.

شاکی به نام مریلا در حالی که به‌خاطر ترس شوکه شده بود، گفت: در خانه مشغول استراحت بودم که ساعت 14 متوجه حضور مردی نقابدار و قوی‌هیکل در خانه شدم. او مانند شبحی وارد خانه شده و با تهدید مرا مورد آزار و اذیت قرار داد و وقتی به او گفتم همسرم در راه است و به‌زودی به خانه می‌آید، شروع به کتک زدن من کرد. وقتی بی‌حال شدم مرا داخل کمد دیواری زندانی کرد و با سرقت لپ‌تاپ، تبلت، کارت‌های بانکی، مقداری طلا و گوشی تلفن همراهم فرار کرد. زن جوان وقتی برای چهره‌نگاری به کلانتری آمد مدعی شد متهم مردی قوی‌هیکل و قدبلند با پوستی تیره بود و به دلیل این‌که صورتش را با نقاب پوشانده بود، نتوانستم صورتش را ببینم.

دومین شکایت

در حالی که تحقیقات برای شناسایی سارق نقابدار ادامه داشت 22 مرداد امسال زنی میانسال هراسان با مراجعه به کلانتری گلبرگ از ورود مرد غریبه‌ای به خانه‌اش خبر داد.

زن 50 ساله که آثار کبودی روی صورتش دیده می‌شد، در شکایتش به ماموران گفت: ساعت 8 و 15 دقیقه صبح امروز دخترم راهی محل کارش شد. بعد از آن در پذیرایی، مشغول استراحت شدم. هنوز چشمانم گرم نشده بود که مرد غریبه‌ای را بالای سرم دیدم. مرد قوی‌هیکل با ملحفه دست و پایم را بست و پس از ضرب و شتم و تهدید با شوکر، مرا مورد آزار و اذیت قرار داد. مرد نقابدار با سرقت دو انگشتر طلا و عقیق، لپ‌تاپ و تلفن همراهم تهدید کرد اگر شکایت کنم سراغ دخترم می‌رود و روی او اسید می‌پاشد.

با اعلام این شکایت مشخص شد خانه زن میانسال در طبقه اول است و مرد قوی‌هیکل از راه تراس وارد خانه شده است.در حالی که با اعلام دومین شکایت ماموران با یک سارق متجاوز روبه‌رو بودند، تحقیقاتشان را درخصوص سارقان سابقه‌دار متمرکز کردند.

حمله به سومین زن

هنوز شش روز از ثبت شکایت دوم نگذشته بود که 28 مرداد زنی 19 ساله در تماس با ماموران از ورود سارق نقابدار به خانه‌اش خبر داد.

با حضور ماموران در خانه زن جوان در خیابان دماوند، سهیلا در شکایتش گفت: در خانه تنها بودم. ساعت 5 عصر برای درست کردن شام به آشپزخانه رفتم. ناگهان مردی قوی‌هیکل را پشت خود حس کردم. او گلوی من را گرفت و روی زمین پرت کرد. در حالی که به او التماس می‌کردم کاری به من نداشته باشد تهدید کرد مرا می‌کشد و رویم اسید می‌پاشد. او پس از ضرب و شتم من، با سرقت طلاهایم فرار کرد.

در حالی که ماموران با پرونده سرقت‌های سریالی از زنان تنها و آزار و اذیت آنها روبه‌رو بودند پرونده با دستور علی وسیله ایزد موسی، بازپرس شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت به اداره شانزدهم پلیس آگاهی ارجاع شد.

ماموران در نخستین گام به تحقیق از زنان قربانی پرداختند و متوجه شدند سارق، گوشی دو نفر از آنها را سرقت کرده است. با به‌دست آمدن این سرنخ ماموران متوجه شدند گوشی یکی از قربانیان در محدوده شرق تهران فعال شده است.

با شناسایی فرد استفاده‌کننده از گوشی تلفن همراه، او دستگیر و در بازجویی‌ها مدعی شد گوشی را از دوستش ابوالفضل معروف به «حمید» امانت گرفته است.

دستگیری شبح

با شناسایی هویت ابوالفضل 32 ساله مشخص شد او دارای پنج سابقه کیفری به اتهام سرقت، رابطه نامشروع، نگهداری اسلحه غیرمجاز و موادمخدر است.

با به‌دست آمدن سرنخ‌های جدید از عامل سرقت و اذیت و آزار زنان تنها در شرق تهران، مخفیگاه او حوالی تهرانپارس شناسایی شد. ماموران پس از حضور در مخفیگاه پسر 32 ساله متوجه شدند او به یکی از شهرهای اطراف تهران فرار کرده است. سرانجام 28شهریور امسال متهم در شهرستان پردیس شناسایی و دستگیر شد.

روز گذشته با انتقال ابوالفضل به دادسرای ویژه سرقت، تحقیقات از او آغاز شد. پسر جوان با رد اتهاماتش گفت: مرا اشتباه گرفته‌اید و من هیچ جرمی مرتکب نشده‌ام. در حالی که پسر 32 ساله منکر اتهاماتش بود، سه زن قربانی در مواجهه حضوری موفق به شناسایی او شدند.

با شناسایی متهم از سوی سه قربانی، با توجه به احتمال افزایش قربانیان، بازپرس پرونده با بازداشت متهم، به تیمی از کارآگاهان اداره شانزدهم ماموریت داد به پرونده به صورت ویژه رسیدگی کنند.

مجید غمخوار - جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ولی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
۰
۰
این ... ها را هر چه زود تر اعدام كنید
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها