معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان غذا و دارو:

قاچاق دارو شبیه قاچاق اسلحه است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تحت پوشش قرار گرفتن 4 قلم دارو خبر داد.
کد خبر: ۸۳۶۷۵۴
4 داروی جدید تحت پوشش بیمه قرارگرفت

علی ربیعی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: در جلسه کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک، پیشنهادات شصتمین جلسه شورای عالی بیمه خدمات درمانی کشور مصوب و جهت پیگیری مراحل قانونی به هیات دولت تقدیم شد.

وی در ادامه درباره این چهار قلم دارو توضیح داد: «انفوزیون تزریقی سپتی مب» یک داروی گیاهی منحصر به فرد بوده که برای اولین بار در دنیا در ایران تولید شده و جایگزینی ندارد؛ این دارو در بخش ICU در موارد سپتی سمی (مسمومیت خونی) یا شوک سپتیک (شوک به علت مسمومیت) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ربیعی داروی دوم را قرص «بوسنتان» خواند که تولید داخل بوده و تحت پوشش بیمه قرار گرفته است؛ این دارو در درمان بیماران اسکلرودرمی سیستمیک (التهاب عرق محیطی) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در ادامه داروی دیگر را «ویال ریتوکسی مب» اعلام کرد که یک داروی حیاتی جهت جلوگیری از کوری و فلج کامل بدن در بیماران دویک مبتلا به ام اس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ربیعی گفت: «آمپول تزریقی اتانرسپت 50 میلی گرم» داروی تولید داخل است که قبلا 25 میلی گرم آن تحت پوشش بیمه بوده و با توجه به تولید داخلی هم اکنون 50 میلی گرم آن تحت پوشش بیمه قرار گرفته است که این دارو در درمان بیماری آرتریت روماتوئید کاربرد دارد.

وی تاکید کرد: این دارو در دنیا منحصرا فقط در ایران و آمریکا تولید می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به اهمیت ترویج زایمان طبیعی و کاهش سزارین و دسترسی آسانتر به خدمات مامایی تاکید کرد: در این جلسه همچنین بحث خرید خدمات مامایی توسط سازمان‌های بیمه‌گر پایه به صورت پایلوت در سه استان اصفهان، اردبیل و گلستان مصوب شد که پس از انجام پایلوت و بررسی بازخوردها و امکان‌سنجی، تعمیم آن به کل کشور تصمیم‌گیری می‌شود.

ربیعی همچنین به اهمیت بهره‌گیری از خدمات طب ورزشی به جای روش‌های تهاجمی در درمان برخی بیماری‌ها اشاره کرد و از تعمیم پوشش بیمه پایه در سرفصل‌های ویزیت تخصصی این گروه پزشکان خبر داد.

وی در پایان بیان کرد: با توجه به نیاز به حمایت از معتادان، تعرفه‌های مصوب درمان اعتیاد در سال 1393، جهت سال 1394 در بخش دولتی و خصوصی بازنگری شد که این تعرفه‌ها در بخش خصوصی مشمول رشد 10 درصد شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها