بدون شک جنگ در خاورمیانه و آفریقا یکی از عوامل اصلی مهاجرت مردم این دو منطقه به غرب است. در سالهای اخیر به دلیل بروز ناآرامی های سیاسی و جنگی این پدیده رو به گسترش نهاده و به طبع آن خط مقدم مهاجرپذیری را با مشکلات عدیده ای رو به رو ساخته است.
کد خبر: ۸۳۵۰۴۰
سونامی مهاجران؛ بار دیگر اروپا آسیب پذیر شد

به گزارش گروه بین الملل جام جم آنلاین، بر همین اساس جنگ در خاورمیانه به ویژه در عراق و سوریه یکی از مسائل مهمی است که جامعه بین المللی را با خود درگیر کرده است. تا مدتها پیش که گستره جنگ تمامی کشورها را در بر نگرفته بود برای اروپاییها که کمتر با این پدیده رو به رو بوده اند بحران در این دو کشور اهمیتی نداشت و آنها حتی به کشته شدن انسان های بی گناه در این دو کشور هم اهمیت چندانی نمی دادند و طیف های از جامعه هم که به این موضوع از جنبه انسانی می پرداختند صدایشان به جایی نمی رسید. اما به تدریج که دامنه جنگ بیشتر قسمتهای عراق و تمامی سوریه را در برگرفت سونامی مهاجران و فراریان از جنگ و مصائب آن، این قاره به تازگی خارج از شده از بحران مالی را تحت فشار قرار داد.

حال، ساکنان قاره سبز به فکر چاره افتادند آنها بار دیگر برای اولین بار پس از جنگ جهانی دوم در خط مقدم برخورد با غریبه ها هستند و اینبار هم مسئله بیش از آنکه دامن آمریکا ،به عنوان مسبب اصلی جنگ، را بگیرد دامن آنها را گرفته است. این روزها خبرهای زیادی وجود دارد که انگلیس در صدد بمباران مواضع داعش در عراق است. همینطور ندایی از افکار عمومی اروپا برخواسته است که چرا دولتمردان این کشور تاکنون در باره داعش و جنایات آن سکوت اختیار کرده اند. رویکردی که سبب شده تا آنها امروز با موج و سونامی مهاجران رو به رو شوند.

موج مهاجران، اروپا بخصوص قسمتهای شرقی این قاره را تحت تاثیر قرار داده و این موج رفته رفته به سونامی تبدیل خواهد شد و نه تنها زندگی امروزی ها بلکه آینده این قاره را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد.

اینکه امروز دولتمردان اروپایی در صدد پاسخگویی به ندای شهروندان حامی صلح و در سطح گسترده تر افکار عمومی خود در رابطه جنگ در سوریه، و عراق هستند به نوعی تلاش آنها برای واکسینه کردن این قاره از بحران هایی است که ادامه روند مهاجرت می تواند در آینده گریبانگیر آنها بکند.

جام جم آنلاین/ حسین امیری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها