15 زائر ایرانی مجروح شدند

کشته شدن 65 زائر در سقوط جرثقیل در مکه + عکس

سانحه مرگبار سقوط یک جرثقیل در مکه به کشته شدن دست کم ۶۵ نفر از زائران و ۱۵۴ نفر از آنان شد.
کد خبر: ۸۳۴۴۷۳
کشته شدن 65 زائر در سقوط جرثقیل در مکه + عکس

منابع سعودی از سانحه مرگبار سقوط یک جرثقیل در صحن مسجد الحرام که به کشته شدن بیش از ۶۵ نفر انجامیده، خبر دادند. این منابع اعلام کردند که باد شدید و طوفان سبب سقوط جرثقیل شد.

گزارشهای خبری همچنین از شمار زیادی زخمی حکایت دارد. منابع آگاه می گویند دست کم ۱۵۴ نفر در این سانحه مجروح شده اند. در همین حال منابع آگاه از حضور ۱۵ زائر ایرانی در بین مجروحان خبر می دهند. بر این اساس حال عمومی این افراد رضایت بخش گزارش شده است. شبکه اخبار ۲۴ عربستان سعودی نیز با اعلام خبر گفت: تاکنون دولت عربستان بیانیه ای در این خصوص صادر نکرده است.

در پی این سانحه نیروهای پدافند غیرعامل و نیروهای امدادگر در محل حادثه حضور پیدا کردند. حاکم منطقه مکه دستور تشکیل کمیسیون ویژه ای را به منظور بررسی دلایل حادثه صادر کرد.

وضعیت زائران ایرانی در مکه مدیریت شده است

رئیس سازمان حج زیارت در خصوص حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام گفت وضعیت حجاج ایرانی مدیریت شده و مشکلی وجود ندارد.
سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص سانحه سقوط جرثقیل در صحن مسجدالحرام به شبکه تلویزیونی خبر گفت: تعداد کشته ها از شهروندان دیگر کشورها بیش از ۶۵ نفر است. با توجه به این که حجاج ایرانی در این ساعت در صحن حضور نداشته اند، قربانی نداشته ایم.

وی در خصوص مجروحان ایرانی گفت زائران ایرانی به مراکز درمانی منتقل شده اند و مشکل خاصی ندارند. بر این اساس برخی هتل ها دچار قطعی برق هستند و در کل مشکل زائران ایرانی مدیریت شده است.

به گفته وی مشکل جدی برای زائران ایرانی وجود ندارد. ۱۵ مجروح ایرانی نیز عمدتا بصرت سرپایی درمان شده اند و تنها چند مورد شکستگی وجود دارد.

اوحدی تاکید کرد: حادثه ساعت ۵ بعدازظهر رخ داده و بعید است که مجروح دیگری داشته باشیم. با مجروحین تماس داشتیم و مسئولین بیمارستان گفته اند با توجه به این که جراحات زائران ایرانی جزئی بوده، آنها به بیمارستان ایرانی ها منتقل شوند. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۱
نرم افزار موبایل
-
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
۰
۰
فقط برید مكه و گردن این عربای نفهمو واسه خودتون كلفتر كنید
ك
United States
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
۰
۰
نظر خود را وارد كنیدشماها متوجه نیستید كه زیارت خانه خدا بر مسلمانان واجبه اگه قادر باشند
نرم افزار موبایل
-
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
۰
۰
بقول ایت الله دانشمند یكبار رفتی ادم نشدی هزار بارم بری دیگه نمیشی اونایی كه هرسال میرن بجای كلفت كردن گردن عربای وهابی ... دست دوتا بدبخت بیچاره رو بگیرن نه این كه برن اونجا زیر بار تجاوز وهابی ها برن
مرداب
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
۰
۰
...خدا لعنت كند این سعودی های مفت خور را فقط پول دارید
نرم افزار موبایل
-
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
۰
۰
از اون واجب تر گرفتن دسته بدبخت بیچاره هاست .......
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
۰
۰
چراغی كه بر خانه رواست بر مسجد حرام است !تا كی باید مردم ایران پول تزریق كنن تو جیب این عربهای .... !؟ آخه به چه دلیلی!؟
م.ن
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
۰
۰
...حسودان بی چشم . می گویند مكه واجب. معصومین هم می رفتند. یعنی آن ها هم نباید می رفتند...... بی دین ها ... م ..................
میترا
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
۰
۰
.... مگه خدافقط تو حج؟اینهمه بدبخت وبیچاره هست توی كشورمون,باید به اوناكمك كرد..چراعبرت نمیگیرید اخه...
نرم افزار موبایل
-
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
۰
۰
بیچاره ها
هادی
United States
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
۰
۰
نظر خود را وارد كنید حیف از پول كه بدید به این عربای حیف نون ...،
یا صاحب الزمان(عج)
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
۰
۰
با سلام خدمت همه دوستان گرامی نظر همه دوستان محترم است. اما خدمت دوستان عزیز عرض كنم حج یك فریضه واجب است. مثل نماز خواندن. درست است آل سعود خائن است و به مسلمان ها هتك حرمت میكند اما نمیشه كه فریضه واجب را ترك كرد. ان شاءالله هر چه زودتر چشمانمان به جمال آقا روشن میشود و با اقا همگی به حج مشرف شوید و دنیا از لوث ادمهایی مثل آل سعود خالی شود.

نیازمندی ها