موچگا: فیلم و اسلاید ظریف را در دنیا نمایش می‌دهند

ولاسکو موچگا، مدرس بلندآوازه آرژانتینی ـ اسپانیایی فدراسیون جهانی والیبال که برای تدریس در سمینار بین‌المللی لیبرو و سیستم‌های دفاعی به ایران آمده بود از فرهنگ بالای مردم ما بویژه شهر شیراز محل برگزاری این دوره به نیکی یاد کرد.
کد خبر: ۸۳۳۶۹۸
موچگا: فیلم و اسلاید ظریف را در دنیا نمایش می‌دهند

وی در گفت‌وگویی از مسافرت و روند برگزاری دوره‌اش در ایران به جام‌جم گفت: این نخستین سفر من به ایران بود و اعتراف می‌کنم آنچه دیدم با شنیده‌هایم از ایران، زمین تا آسمان متفاوت است. برایم جالب بود چقدر مربیان زن ایرانی به والیبال عشق می‌ورزند و اطلاعات وسیع دارند.

موچگا در آمریکا و آرژانتین نیز دوره مربیگری برگزار کرده است، اما درباره دوره‌ای که در ایران برگزار کرد، گفت: ایران بازیکنان بسیار خوبی دارد که نمونه‌اش فرهاد ظریف است. او یکی از بهترین لیبروهای جهان به شمار می‌رود که عکس و فیلم بازی‌هایش در کلاس‌های بین‌المللی نمایش داده می‌شود.

موچگا در پاسخ به این پرسش که چرا جمعی از بهترین مربیان مانند دانیل کاستلانی و ولاسکو آرژانتینی هستند چنین توضیح داد: من و ولاسکو از نوجوانی دوست و همبازی بودیم و در تیم ملی اسپانیا سمت دستیاری وی را به‌عهده داشتم. باید بگویم ولاسکو یک نابغه است. استادی بی‌نظیر که متاسفانه والیبال ایران او را از دست داد، اما مربیان دیگر آرژانتین ازجمله لوزانو در ایتالیا رشد کرده‌اند، زیرا ایتالیا بهترین لیگ را در دنیا دارد و فضای تحقیق و کار در آن باز و فعال است. مربیان ما اشتیاق و علاقه پایان‌ناپذیر به یادگیری و انتقال داشته‌های خود به دیگران دارند؛ مانند سیچلو که آینده درخشانی در مربیگری دارد.

موچگا در مورد مقایسه کواچ با ولاسکو، سرمربیان کنونی و گذشته والیبال ایران هم گفت: کواچ مانند ولاسکو کار مربیگری را در ایتالیا شروع کرد و شاید در آینده مربی خوبی شود. والیبال ایران پتانسیل بالایی دارد و چنانچه مربی توانمند باشد، می‌تواند از نیروی انسانی عالی بهترین نتیجه را بگیرد.

جمشید حمیدی

جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها