به دنبال کشته شدن 45 نظامی اماراتی، 3 روز عزای عمومی در این کشور اعلام شد

جمعه سیاه متجاوزان در یمن

روز گذشته هواپیماهای عربستان و امارات در یک انتقام‌گیری کورکورانه شهرها و روستاهای یمن از جمله صعده و صنعا را بشدت بمباران کردند.
کد خبر: ۸۳۲۷۸۵

این اتفاق بعد از حمله روز جمعه ارتش یمن و کمیته‌های مردمی به مواضع متجاوزان خارجی رخ می‌دهد که در جریان آن «ده‌ها نیروی نظامی بیگانه کشته شدند. مقامات اماراتی که هرگز انتظار چنین ضربه‌ای را نداشتند با خشم اعلام کردند حملات خود را در یمن تشدید کرده و حتی یکی از مقامات اماراتی خواستار آن شد که صنعا با خاک یکسان شود.

به گزارش منابع خبری از یمن، جنگنده‌های متجاوز اماراتی صبح دیروز ضمن هدف قرار دادن مواضع نیروهای مقاومت مردمی یمن و مناطق مسکونی شهر البیضا مناطقی از شهرهای مکیراس و مارب را بمباران کردند. هواپیماهای اماراتی به بهانه هدف قرار دادن کارگاه مین‌سازی و انبار سلاح در صعده مناطق مسکونی این شهر و شهرهای اب و صنعا را بمباران و شماری از اهالی این شهرها را کشته یا زخمی کردند.

امارات همچنین در پی کشته شدن نظامیانش سه روز عزای عمومی اعلام کرد و پرچم‌های خود را از روز گذشته به حالت نیمه افراشته درآورد. همزمان با اعلام عزای عمومی، «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی و جانشین فرمانده کل نیروهای مسلح امارات عربی متحده ضمن تاکید بر ادامه عملیات نظامی در یمن گفت به تلاش برای پاکسازی یمن ادامه داده و تا پیروزی با ائتلاف عربستان در یمن می‌مانیم.

براساس گزارش سازمان‌های بین‌المللی، تاکنون بیش از 6600 غیرنظامی یمنی از جمله کودکان و زنان از ششم فروردین امسال در نتیجه حملات تجاوزگرانه عربستان و همراهانش، محاصره دریایی، زمینی و هوایی کشته و زخمی شده‌اند.

ضربه سنگین

روز جمعه گذشته نیروهای ارتش یمن با کمک کمیته‌های مردمی در عملیاتی ویژه در منطقه صافر در استان مارب تعداد زیادی خودروی زرهی، هواپیما و بالگرد آپاچی ارتش امارات را منهدم کردند. یگان‌های موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی با ده‌ها فروند موشک اسکاد، پایگاه‌های «وادی ابوصلول» را هدف قرار دادند. یمنی‌ها همچنین روز جمعه موفق شدند با کمین زدن بر سر راه نیروهای متجاوز در نزدیکی پادگان نظامی «مشعل» در منطقه جیزان عربستان 16 سرباز عربستانی را به هلاکت رسانده و چهار نفر دیگر را زخمی کنند. در جریان حملات موشکی نیروهای یمن به یک زاغه مهمات در منطقه «صافر» در استان مارب نیز 45 سرباز اماراتی کشته و یک بالگرد آپاچی متعلق به ارتش امارات متحده عربی سرنگون شد. این حمله یکی از مرگبارترین روز را در تاریخ 44 ساله امارات رقم زد. در پی اعلام این خبر، بحرین نیز اعلام کرد پنج نیروی نظامی این کشور روز جمعه در یمن کشته شده‌اند.

ضرب‌الاجل 24 ساعته

روز گذشته ارتش یمن به نیروهای متجاوز 24 ساعت مهلت داد از این کشور خارج شوند وگرنه به سرنوشت 45 سرباز کشته شده اماراتی دچار خواهند شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه الاتحاد پرس، در همین زمینه یکی از کارشناسان نظامی ارتش یمن گفت: در حال حاضر تعداد اندکی از نیروهای ارتش یمن در خاک این کشور فعالیت می‌کنند و ارتش یمن تعداد زیادی نیرو دارد که هنوز وارد عمل نشده‌اند. در همین رابطه جان کری، وزیر خارجه آمریکا به دولت امارات به دلیل کشته شدن 45 سرباز این کشور در یمن تسلیت گفت. عبدالفتاح السیسی نیز ضمن ارسال تلگرام کشته شدن سربازان اماراتی در یمن را به ولیعهد این کشور تسلیت گفت. عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور فراری یمن نیز بعد از این حادثه وارد امارات شد تا در مراسم تشییع جنازه سربازان اماراتی شرکت کند. امارات از ابتدای حمله تجاوزگرانه به یمن بیش از 30 هواپیمای جنگنده برای بمباران مناطق مختلف یمن به این کشور اعزام کرد. این کشور همچنین بیش از 1500 نیروی نظامی خود را برای جنگ با مردم یمن به این کشور فرستاد و به کمک نیروهای خود موفق شد فرودگاه عدن را به تصرف درآورد.

کشته شدن سربازان اماراتی بار دیگر این ادعا را اثبات کردکه یمن باتلاق نیروهای متجاوز عربستان و امارات خواهد شد و آنها سرانجام در برابر مقاومت مردم مظلوم یمن چاره‌ای جز عقب‌نشینی خفت‌بار ندارند.

توکل کرمان تجاوز عربستان به یمن را محکوم کرد

« توکل کرمان»، فعال یمنی، برنده جایزه صلح نوبل پس از پنج ماه سکوت خود را شکست و حمله نظامی عربستان به مناطق مسکونی یمن را محکوم کرد. به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه خبری اب‌پرس، توکل کرمان که تاکنون در صف مخالفان جنبش مردمی انصارالله قرار داشت، در شبکه‌های اجتماعی نوشت: هدف قرار دادن منازل شهروندانی در یمن جنایت ضدانسانی بوده و محکوم می‌شود.

وی خواستار توقف تجاوز عربستان به یمن و احترام به حقوق بشر براساس قوانین بین‌المللی شد. توکل کرمان وابسته جنبش اصلاح است که خود شاخه‌ای از اخوان‌المسلمین در یمن به شمار می‌رود. او در حال حاضر در ترکیه زندگی می‌کند.

معصومه زارع

بین‌الملل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها