محققان انگلیسی در حال ساخت و توسعه دستگاهی هستند که با استفاده از تست بارداری خانگی بتوان به سلامت مادر و جنین پی برد.
کد خبر: ۸۳۲۴۹۷
تشخیص خانگی سندرم داون و دوقلو بودن جنین

پیش بینی بیماری های جنین می تواند به حفظ سلامت مادر و جنین کمک به سزایی کند. محققان انگلیسی در حال ساخت دستگاهی برای پیش بینی سندروم داون، سقط جنین و همینطور دوقلوزایی هستند که می تواند سلامت مادر و جنین را تضمین کند. مادران با استفاده از تست بارداری خانگی می توانند احتمال ابتلای نوزاد خود به بیماری های مختلف را پیش بینی کرده و درصدد رفع یا درمان آنها برآیند.

به گزارش مهر، این روش MAP نام داشته و با استفاده از پروتئین موجود در ادرار مادر می توان تعداد غیرطبیعی کروموزم ها در سلول جنین یا احتمال بارداری که منجر به سقط جنین شود را پیش بینی کرد.

Stephen Butler، سرپرست این پروژه تحقیقاتی می گوید: « آزمایشات و دستگاه هایی که تاکنون داشتیم قادر به بررسی و انتقال چنین داده هایی نبودند، در صورتی که والدین با در اختیار داشتن اطلاعاتی جامع و کامل می توانند درباره آینده فرزندشان که ممکن است با ناهنجاری های بسیاری متولد شود، بهتر تصمیم گیری کنند.»

این روش شبیه به غربالگری در IVF است. این دستگاه علاوه بر پیش بینی سندروم داون، قادر به بررسی ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت دوران بارداری، عدم رشد مناسب جنین، سرطان و ... در مادر و جنین است.

محققان در این مطالعه ۱۰۰۰ نمونه را مورد بررسی قرار دادند. بنا به گزارشات منتشر شده، این دستگاه در بیش از ۷۰ درصد موارد احتمال ابتلا به سندروم داون در جنین را صحیح تشخیص داده بود.

محققان انگلیسی معتقدند برای استفاده از این دستگاه حداقل باید ۸ هفته از دوره بارداری مادر سپری شده باشد و مادران برای اطمینان از تشخیص این دستگاه می توانند نتیجه آن را به آزمایشگاه ارسال کنند. این دستگاه جدید پس از انجام آزمایشات نهایی و حداکثر تا دو سال آینده وارد بازار فناوری خواهد شد و پیش بینی می شود به دلیل ساده بودن عملکرد آن با استقبال گسترده کاربران مواجه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها