با سفر به پاریس و مشهد

کیمیا به پایان راه می‌رسد

جواد افشار درباره روند تولید سریال «کیمیا» که این روزها در تهران تصویربرداری می‌شود، گفت: همان‌طور که به ما اعلام شده از اوایل مهر سریال پخش می‌شود و بازیگران هم تا اوایل آبان جلوی دوربین خواهند بود. طی این مدت ما علاوه بر کار در پایتخت، بخش‌هایی از سکانس‌های خارج از تهران را ضبط می‌کنیم و در همین راستا به مدت ۲۰ روز در پاریس، یک هفته در خرمشهر و آبادان و دو روز هم در مشهد تصویربرداری خواهیم داشت.
کد خبر: ۸۳۲۱۱۰
«کیمیا»، مسافر پاریس و مشهد می‌شود

این کارگردان به مهر افزود: اگر مخاطبان «کیمیا» بتوانند در قسمت‌‌های ابتدایی داستان ما را همراهی کنند حتما تا انتها این مجموعه را دنبال خواهند کرد. توالی روایت داستان به گونه‌ای است که با یک شیب ملایم به نقطه اوج می‌رسیم. به هرحال این سریال قصه‌ای طولانی با کاراکترهای بسیار دارد و تنوع مکانی آن بسیار است. بنابراین نویسنده چاره‌ای نداشت جز این‌که شخصیت‌ها را در دل داستان معرفی کند. ممکن است این مساله در روند روایت خلل ایجاد کند اما سعی کردیم پل‌هایی بزنیم که ارتباط مخاطب با موضوع بیشتر شود. اگر بتوانیم از این گذر به سلامت بگذریم بیننده را تا آخر همراه خودمان نگه خواهیم داشت.

وی ادامه داد: متاسفانه باید قبول کرد برخی سریال‌های ماهواره‌ای این روزها رقیب مجموعه‌های تلویزیونی شده و مخاطبان جدی تلویزیون را به سمت خودشان کشیده‌اند. یکی از تبعات این اتفاق مخدوش کردن سطح سلیقه و تفکر بیننده است. ما در این مجموعه سعی کردیم با تصویر کردن یک نگاه ارزشی و نشان دادن اعتقاد به ریشه‌ها و باورهای درونی تا جایی که در توان ما بود مردم را به اصالت‌شان پیوند دهیم. در شرایط امروز انجام این هدف کار راحتی نیست شاید اگر «کیمیا» ۶ سال پیش پخش می‌شد کار ما هم راحت‌تر بود اما با وجود هجمه شبکه‌های ماهواره‌ای امروزه باید با سختی‌های بیشتری دست و پنجه نرم کرد.

افشار گفت: کاملا آگاهم به این‌که جذب مخاطب این روزها کار آسانی نیست ولی تمام گروه از هیچ تلاشی در ارائه کاری قابل قبول دریغ نکردند. بعد از این ترجیح می‌دهم مدتی استراحت کنم و تجربه‌هایم را در اختیار دوستانم قرار دهم. ما در این مسیر با مشکلات زیادی روبه‌رو بودیم قطعا من اگر تجربه امروز را داشتم با تدابیر دیگری ورود می‌کردم. خوشحالم از این‌که این پروژه با دامنه گستره طولانی و حجم عظیم کار با همت و همدلی بچه‌ها صمیمانه به انتها نزدیک شده و امیدوارم چنین کارهایی باز هم در تلویزیون ساخته شود. به نظر من اتفاق خوبی است که تلویزیون سریال‌هایی از این دست را بیشتر در دستور کار خود قرار دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها