رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان - آمریکا

عبدولی راهی دور سوم شد

شمارش معکوس برای آغاز رقابت‌های جهانی کشتی در حالی آغاز شده که رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی به جوانان اعزامی به لاس وگاس امیدوار است.
کد خبر: ۸۳۰۵۵۹

به گزارش جام‌جم، این رقابت‌ها در حالی قرار است از 17 شهریور در آمریکا آغاز شود که فرنگی کاران ایران در دوره گذشته بر سکوی قهرمانی ایستادند و تیم کشتی آزاد هم در رده سوم قرار گرفت؛ دو عنوانی که مطمئنا تکرار آن در لاس وگاس برای هر دو تیم ایران سخت خواهد بود؛ چرا که این رقابت‌ها گزینشی المپیک محسوب می‌شود و همه تیم‌ها تلاش دارند بهترین نفرات خود را به آمریکا بفرستند تا با قرار گرفتن در رده‌های اول تا پنجم مشترک این رقابت‌ها، بلیت ریو 2016 را دریافت کنند.

در این رابطه فدراسیون کشتی در حالی هفته گذشته از حمید سوریان، مهدی زیدوند، افشین بیابانگرد، سعید عبدولی، یوسف قادریان، حبیب‌الله اخلاقی، قاسم رضایی و مهدی علیاری به عنوان هشت فرنگی‌کار و حسن رحیمی، بهنام احسان‌پور، سیداحمد محمدی، حسن یزدانی، علیرضا قاسمی، علیرضا کریمی، عباس طحان و پرویز هادی به‌عنوان اعضای تیم ملی کشتی آزاد در رقابت‌های جهانی نام برد که ویژگی بارز این تیم جوان بودن اکثر کشتی‌گیران اعزامی به این رقابت‌هاست. این در حالی است که نگاهی به ترکیب تیم‌های مدعی شرکت‌کننده در این رقابت‌ها از جمله روسیه و جمهوری آذربایجان گویای حضور پرقدرت آنها با تمامی ستارگانشان است. با این حال رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی در این باره تصریح کرد: در عین جوان بودن تعداد زیادی از اعضای تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان در پیکارهای قهرمانی جهان سال 2015، به آنان بسیار امیدوار هستم.

خادم به ایرنا گفت:کشتی روزهای سختی را در جهانی در پیش دارد و مسابقات گزینشی المپیک در آمریکا شرایط دشوار و مبارزات سختی را برای ما رقم خواهد زد. با توجه به این‌که برخی نفرات با تجربه کنار رفتند و کشتی‌گیران جوانی جای آنان را گرفته‌اند که برای بار اول در مسابقات قهرمانی جهان شرکت می‌کنند، اما بسیار به این جوانان امیدوار هستیم و امیدوارم که پیام آور غرورافتخار و سربلندی مردم باشند؛ چرا که شاهد بودم خیلی زحمت کشیدند و امیدوارم که به نتیجه برسند.

ادامه نتایج قابل قبول نوجوانان

همزمان رقابت‌های کشتی قهرمانی نوجوانان جهان در بوسنی و هرزگوین در حال پیگیری است. پس از آن‌که در پیکارهای کشتی فرنگی، نوجوانان ایران با کسب سه مدال طلا و کسب عنوان نایب قهرمانی تیمی به کار خود خاتمه دادند، دیروز و در آغاز رقابت‌های کشتی آزاد، نوجوانان آزادکار نیز نتایج درخور توجهی کسب کردند؛ به طوری که دو نفر از آنها فینالیست و دو کشتی‌گیر دیگر به رده‌بندی راه پیدا کردند.

در ٤٢ کیلو امیرمحمد یزدانی با شکست حریفانی از ازبکستان، ترکیه و قرقیزستان فینالیست شد. در ٥٠ کیلو عرفان آیینی با گذشتن از سد حریفانی از بلغارستان، قرقیزستان و روسیه به دیدار نهایی رسید. در ٥٨ کیلو امیرحسین کاووسی کشتی‌گیرانی از گرجستان، مقدونیه و مغولستان را مغلوب کرد، اما در نیمه‌نهایی به ژاپن باخت و به دیدار رده‌بندی رفت. در ٦٩ کیلو نیز مجتبی اصغری با وجود شکست دادن کشتی‌گیرانی از آلمان و اوکراین به حریفی از جمهوری آذربایجان باخت و به رده بندی راه یافت. در ٨٥ کیلو میثم عبدی مغلوب حریفی از ترکیه شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. در ادامه این رقابت‌ها، امروز در 46 کیلو امیر پرسته، در 54 کیلو حامد رحیمی، در 63 کیلو احمد مهدی‌زاده، در 76 کیلو حامد منافیان و در 100 کیلو نعیم حسن‌زاده روی تشک می‌روند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها