رئیس جمهور گفت : امروز پس از ۲۳ ماه مذاکره پیگیر، با تلاش فرزندان انقلابی و دیپلمات های قهرمان شما به نقطه ای رسیدیم که توانستیم سایه شوم جنگ را از سر مردم برداریم و امنیت واقعی را به این کشور برگردانیم.
کد خبر: ۸۲۹۲۰۳
توانستیم سایه شوم جنگ را از سر مردم برداریم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، حسن روحانی در جمع مردم همدان در ورزشگاه شهدای قدس این شهر با تبریک میلاد امام رضا (ع) ، هفته دولت و روز پزشک گفت:امروز به همت ملت بزرگ، فرهنگ دوست و مقاوم ایران ، چهره واقعی ایرانیان به جهانیان معرفی می شود.

رئیس جمهور با اشاره به سخنرانی های نخست خود در تویسرکان و ملایر و انقلابی بودن و وفای این مردم در 50 سال پیش به نهضت امام راحل تصریک کرد: الان دو سال از دولت تدبیر و امید می گذرد و به اهداف خود با همراهی همه ملت رسیده است.

همدان؛ شهر اتحاد همه اقوام ایران

رئیس جمهور شهر همدان را شهر برادری و اتحاد در میان همه اقوام رنگارنگ در سرزمین ایران توصیف کرد.

آقای روحانی گفت: از همه خیابانها و کوچه های این شهر مهر، محبت ، صفا و برادری و اتحاد استشمام می شود.

رئیس جمهور ادامه داد: استقبال پرشور مردم شریف استان همدان در خیابانهای این شهر به معنای قدردانی مردم از نظام اسلامی ، انقلاب اسلامی و همچنین از خادمان کوچک خودشان در دولت تدبیر و امید است.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: همدان به عنوان مرکز کهن ترین دولت و تاریخ تمدن در سرزمین ایران عزیز ماست.

وی افزود: همدان شهر بزرگان، بوعلی سیناها، باباطاهرها ، سیدجمال الدین اسد آبادی ها، میرسید علی همدانی، مرکز افتخارآفرینی برای ملت ایران ، شهر برادری و اتحاد در میان همه اقوام رنگارنگ در سرزمین ایران، عرفان، فلسفه، مرکز طب و پزشکی، سیاست ، دلاوری و ایثار ، پایگاه هوایی قهرمان ، تیپ زرهی دلاور در طول دفاع مقدس ، دلاوری های سپاه و بسیج و انصارالحسین ، سرزمین عارف بزرگ آیت الله مدنی، شهید مفتح و شهید قدوسی ، شهر علم و عرفان و دانش و ایثار است.

رئیس جمهور تصریح کرد: من افتخار می کنم در هفته ای توانستم به محضر شما مردم عزیز و فهیم و دلاور همدان برسم که هم هفته همدان و روز همدان و روز بوعلی سینا و روز پزشک و هفته دولت است و بالاتر از آن شب میلاد مولای ما حضرت علی بن موسی الرضا (ع) که افتخار همه ایرانیان است و ما هرچه داریم از لطف و مرقد پاک آن حضرت داریم.

توانستیم امنیت واقعی را به کشور برگردانیم

رئیس جمهور گفت: ‌امروز به همت شما مردم و با تلاش دولتمردان منتخب شما ، چهره واقعی ایران به جهانیان معرفی می شود.

آقای روحانی افزود: ما توانستیم قطعنامه های غلط، ظالمانه و ضد حقوق بشری شورای امنیت سازمان ملل متحد را در همان مرکز لغو کنیم.

رئیس جمهور افزود: این افتخار بزرگ از آن ایستادگی ملت ایران در طول دوازده سال و مرهون هدایت های مقام معظم رهبری و همچنین ایثار و فداکاری همه دست اندرکاران و بویژه مذاکره کنندگان است.

آقای روحانی گفت: تا دیروز از دیدگاه آنها و از دیدگاه سازمان ملل ، غنی سازی در این کشور برخلاف مقررات بین المللی بود اما امروز طبق مصوبه خود آنها ، نه تنها ایران حق اعمال غنی سازی هسته ای در کشور را دارد بلکه همه کشورهای بزرگ موظف شده اند به ایران در دست یابی به فناوری های بالاتر در زمینه هسته ای کمک کنند.

رئیس جمهور گفت: این اقدام ملت ایران و این دستاورد ملت جای افتخار دارد.

آقای روحانی افزود: کمتر دولت و ملتی در دنیاست که موفق شده باشد بدون آنکه قطعنامه های ظالمانه را برای یک لحظه اجرا کرده باشد آنها را ملغی کند و حق غنی سازی خودش را نه تنها با شعار و پشت تریبون بلکه از طریق قطعنامه سازمان ملل این حق مسلم ملت ایران را در تاریخ ثبت کند.

تورم بالای 40 درصد به 13.8 درصد رسیده است

رئیس جمهور با اشاره به بحث تحریم ها گفت: به حول قوه الهی، زنجیره تحریم ها یکی پس از دیگری گسسته می شود و مردم ما از همه حقوق اقتصادی و تجاری خود بهره مند می شوند.

آقای روحانی در ادامه سخنان خود در جمع مردم استان همدان افزود: انشاء الله در ماه ها و سال های آینده ملت ما شاهد توسعه و حرکت شتابان پایدار به سمت پیشرفت واقعی خواهند بود.

رئیس جمهور اضافه کرد: امروز بعد از دو سال این دولت در شرایطی که هنوز تحریم ها باقی است توانسته است هم در زمینه تحریم ها و هم در زمینه پایان دادن به رکود، با بهبود شرایط کسب و کار به اهداف خود در حد دو سال، بیش از آنچه تصور می شد دست یابد.

آقای روحانی در ادامه گفت: ما به مردم قول دادیم که قدم به قدم نرخ تورم را کاهش خواهیم داد و طبق این قول آنچه مرکز آمار در دو روز پیش اعلام کرد نشان داد که تورم 12 ماهه ما، حتی از 14 درصد هم مقداری کاهش یافته و به 13.8 درصد رسیده است.

رئیس جمهور افزود: ما کشور را از تورم بالای 40 درصد به تورم 13.8 درصد رساندیم و این به معنای ایستادگی و حمایت شما مردم بزرگوار از دولت خدمتگزارتان است.

آقای روحانی ادامه با اشاره به بحث بیمه سلامت گفت: ما به مردم وعده دادیم که تمام مردم را زیر پوشش بیمه قرار خواهیم داد که الحمدلله بیمه درمانی ظرف یک سال گذشته، تمام کسانی را که مشمول بیمه نبودند و دفترچه بیمه درمانی نداشتند بیمه کرده و 10 میلیون دفترچه بیمه برای تحت پوشش این افراد صادر شده است.

امروز به وحدت نیاز داریم

رئیس جمهور گفت: دولت در زمینه سلامت، بهداشت و همچنین باری که بر دوش مردم از لحاظ هزینه درمان است، این بار را روز به روز کاهش خواهد داد.

آقای روحانی افزود: شما دیدیدکه هزینه 37 درصدی بر دوش مردم بود و ما آن را به طور متوسط به زیر 5 درصد کاهش دادیم و انشاء الله طرح تحول سلامت را به حول قوه الهی ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور گفت: ما امروز بعد از دو سال می توانیم بیش از گذشته به کشاورزان ایرانی افتخار کنیم و دستهای پینه بسته آنها را ببوسیم چه اینکه امسال محصول گندمی که از آنها خریدیم به مرز 8 میلیون تن رسیده و این به آن معنا است که انشاءالله نیازی که به خرید گندم داریم حدود یک میلیون تن خواهد بود که این رشد کشاورزی ما را در زمینه های مختلف از جمله گندم که محصولی استراتژیک است نشان می دهد.

آقای روحانی گفت: در زمینه صنعت، انرژی و تمام بخش های اقتصادی اجتماعی بحمدالله رشد قابل ملاحظه ای داشتیم در شرایطی که قیمت نفت که در سال های گذشته 140 دلار در هر بشکه بود متاسفانه امروز به 40 دلار یعنی کمتر از یک سوم تنزل پیدا کرده است.

رئیس جمهور افزود: با وجود توطئه ها برای کاهش قیمت نفت ، دولت با همت مردم به تعهدات خود متعهد خواهد بود و راه توسعه کشور را به حول قوه الهی پیش خواهد برد و حقوق مردم ایران را نه تنها در زمینه هسته ای بلکه در همه زمینه های اجتماعی اقتصادی و سیاسی به حول قوه الهی به دست خواهیم آورد.

آقای روحانی گفت: شما امروز می بینید هیات های مختلف اقتصادی و سیاسی از سراسر جهان به سمت تهران سرازیر شده اند و انشاء الله در ماه های آینده بعد از برداشتن تحریم ، شاهد حرکت جدیدی در سراسر کشور به حول قوه الهی خواهید بود.

رئیس جمهور افزود: دولت همانطور که در دو سال گذشته به عهد و پیمان خود با مردم وفادار بوده در سال های پیش رو نیز به عهد و پیمان خود وفادار خواهد بود.

آقای روحانی گفت: امروز نیاز به وحدت داریم و هیچ کس نباید از این کلام که همه باید به قانون عمل کنند دلخور شود، هیچ کس و هیچ نهاد در ایران بالاتر از قانون وجود ندارد و افتخار همه ماست که به قانون متعهد باشیم و طبق این قانون متحد باشیم و خودمان را برای انتخابات پایان سال آماده کنیم.

رئیس جمهور افزود:‌انشاءالله همه نهادهای کشور از دولت، شورای محترم نگهبان، مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه و نیروهای مسلح همه و همه دست به دست خواهیم داد و انشاءالله شاهد انتخاباتی شکوهمند در ایران خواهیم بود.

اتمام زیرساخت راه آهن تهران - همدان در سال آینده

رئیس جمهور گفت: آنچه دولت در این سفر برای استان همدان تعهد خواهد کرد همه آنها امروز در شورای اداری تصویب می شود.

آقای روحانی در جمع مردم همدان افزود: به همت شما مردم همه این طرح ها در سال های 94 و 95 و آغاز سال 96 اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

رئیس جمهور گفت: راه آهن همدان - تهران قطعاً می تواند زیرساختی برای اقتصاد همدان و رفاه مردم همدان و امنیت آنان در رفت و آمد باشد.

آقای روحانی اضافه کرد: اتمام زیرساخت این راه آهن با 271 میلیارد تومان اعتباری که دولت خواهد گذاشت، در سال آینده به اتمام خواهد رسید.

رئیس جمهور افزود: ما البته در جمع وزرا در تهران که در این خصوص بحث کردیم نیم قولی دادیم که ریل را نیز همزمان بتوانیم تهیه و به اندازه کافی وارد کنیم که این خط آهن به حول قوه الهی به بهره برداری برسد.

آقای روحانی گفت: نکته دوم تکمیل و بهره برداری از کنارگذرهای همدان- رزن، همدان- اسدآباد با مبلغ 122 میلیارد تومان است که سال آینده به اتمام خواهد رسید و افتتاح خواهد شد.

رئیس جمهور افزود: سوم اتمام بیمارستان جایگزین اکباتان و همچنین بیمارستان های نهاوند، بهار، قائم اسدآباد، تویسرکان و تخصصی سوختگی بعثت همدان است که این طرح ها با 121 میلیارد تومان تا سال آینده به اتمام خواهد رسید.

آقای روحانی گفت: چهارم بهره برداری از سدهای کلان، سرابی، شنجور و شبکه های آبیاری و زهکشی با مبلغ 45 میلیارد تومان است که همه اینها امسال یا سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس جمهور افزود: پنجم آبرسانی به روستاهای اولویت دار استان همدان است که 25 درصد جمعیت روستایی را شامل خواهد شد با مبلغ 40 میلیارد تومان که انشاء الله در سال آینده به اتمام خواهد رسید.

آقای روحانی گفت: ششم توسعه آبیاری تحت فشار برای 5827 هکتار اراضی کشاورزی استان همدان با مبلغ 41 میلیارد تومان است که ظرف امسال و اوایل سال آینده به اتمام خواهد رسید.

رئیس جمهور افزود: هفتم آبرسانی به شهرهای ملایر، تویسرکان، فامنین، نهاوند، اسدآباد، صالح آباد و بخشی از همدان با مبلغ 38 میلیارد تومان است که این طرح ها تا دهه فجر سال 95 به بهره برداری خواهد رسید و با اجرای این طرح، بحران آب در این شهرها مرتفع خواهد شد.

آقای روحانی گفت: هشتم اجرای آزادراه ساوه - همدان است که نیاز به 30 میلیارد تومان اعتبار داشته که این اعتبار تأمین شده است و سال آینده به اتمام خواهد رسید.

رئیس جمهور افزود: نهم اتمام تأسیسات فاضلاب شهرهای نهاوند، اسدآباد، تویسرکان، رزن با مبلغ 28 میلیارد تومان است که سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

آقای روحانی گفت: دهم اتمام و بهره برداری از 9 دانشکده در سطح استان با 35 میلیارد تومان است که تا سال تحصیلی 95 به اتمام و بهره برداری خواهد رسید.

رئیس جمهور افزود: یازدهم عملیاتی و اجرایی کردن شهر جدید حورا در زمینی به وسعت 1200 هکتار برای اسکان 120 هزار نفر در 20 کیلومتری همدان است که در این سفر؛ کار آن آغاز خواهد شد.

اجرای 42 طرح عمرانی در استان همدان

رئیس جمهور با اشاره به مصوبات مطرح شده در سفر خود به استان همدان گفت: بنیاد ابن سینا ، با تامین هزینه های مورد نیاز انشاءالله به فعالیت های فرهنگی و همچنین توسعه فعالیت های خود ادامه خواهد داد.

روحانی افزود: همچنین برای طرح های صنعتی ، معدنی و کشاورزی این استان نیز 1200 میلیارد تومان تسهیلات اختصاص داده شده است و امیدواریم که بانک ها هرچه سریع تر این تسهیلات را در اختیار کارآفرینان قرار دهند.

رئیس جمهور افزود: شهر و استان همدان مرکز جاذبه گردشگری است و سازمان گردشگری موظف است 11 پروژه گردشگری این استان را با تامین 50 میلیارد تومان تسهیلات تا پایان سا ل 95 به بهره برداری برساند.

روحانی در پایان با آرزوی سلامتی و پیروزی برای مردم این استان تاکید کرد: در مجموع در این سفر 42 طرح و پروژه عمرانی برای استان همدان با اعتبار 847 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که همه این طرح ها، انشاءالله در سال 94 و 95 به اتمام و بهره برداری خواهد رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
كمال
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
۰
۰
مگه سالی كه عراق به ما حمله كرد مگه ما هسته ای بودیم امریكایا به بهنه الكی جنگ راه می اندازن شما جلوی جنگ نگرفتی از الان به بعد حمله میكنند
دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
۰
۰
.... كدوم جنگ كدوم ارزانی!!!!!!!!!!! ادرس محله تون رو بدید تا ما هم از آونجا خرید كنیم!!!!!
جناب روحانی حنای شما دیگر رنگی ندارد!!!!!!!!!!!!!!! ...
یاسر.
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
۰
۰
باسلام
جناب اقای روحانی در همدان گفتن سایه شوم جنگ رااز سرملت ایران برداشتن ولی بهتر یاداور بشم همین ملت در 8سال دفاع مقدس جان خود را دادن و در سال 94 هم اگر رهبرمان امر كند باز هم همان حماسه را تكرار میكنیم پس نباید با این حرفشان شهادت شهیدان را زیر سوال ببرند و وملت ایران را ترسو جلوه دهند.
ایشان گفتن تورم 40 درصذی را به13.8 درصد كاهش دادن ولی بهتر كه واقعیت را ببینن البته شاید محله اونا اینجور باشد ولی تو شهر و استان ما این دوسال همش گرانی بوده ما ندیدیم كه چیزی ارزان شود اگه میشه بگن تورم تو كالای اساسی پایین امده یا مسكن یا پوشاك كدام؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تورم منظورشون چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
۰
۰
امریكایا از جنگ با دلاورمردان ایران میترسن شما كار خاصی انجام ندادین دوران دكتر احمدی نژاد چرا جنگ نكرد اون موقع شما بودی كه سایه جنگ رو سر مردم برداشتید؟

نیازمندی ها