شاهدان عینی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند که صدای انفجاری مهیب بامداد پنجشنبه محله شبرا در پایتخت مصر را لرزاند به طوری که شیشه‌های برخی از ساختمان‌ها در محله‌های نزدیک به وقوع انفجار شکسته شد. این انفجار مقابل ساختمان سازمان امنیت کشور مصر در محله «شبرا الخیمه» روی داد و بر اثر آن 29 نفر زخمی شدند. این انفجار چند ساعت قبل از آغاز محاکمه محمد مرسی، رئیس‌جمهور برکنار شده صورت گرفته است و به گفته وزارت کشور مصر در این حادثه بیش از یک تن ماده منفجره استفاده شده بود.
کد خبر: ۸۲۷۸۹۸

داعش پس از این حمله در بیانیه‌ای اعلام کرد این بمب را در اعتراض به کشته شدن شش‌نفر از اعضای این گروه در سال گذشته کار گذاشته است . این افراد به اتهام حمله به شمال پایتخت مصر اعدام شده بودند.

این در حالی است که بمباران هوایی و حملات زمینی ارتش مصر علیه نیروهای تندروی شبه جزیره سینا تاکنون به کشته‌شدن ده‌ها نفر از این تروریست‌ها منجر شده است. در تازه‌ترین مورد ارتش مصر می‌گوید در عملیات هوایی و زمینی خود دست‌کم 38نفر از اعضای گروه انصار بیت المقدس در جنوب العریش و رفح و الشیخ زوید واقع در شمال صحرای سینا را به قتل رسانده است. در جریان عملیات نظامی ارتش مصر 13 نفر از نیروهای وابسته به گروه تروریستی داعش بازداشت شدند.

در یک خبر دیگر مقام‌های مصری و فلسطینی روز پنجشنبه اعلام کردند چهار عضو شاخه مسلح حماس در صحرای سینا ربوده شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها