در آخرین روزهای مرداد شما را به دیدن چند نمایشگاه هنری دعوت می‌کنیم. نمایشگاه‌هایی که نقاشی، خوشنویسی، عکس و مجسمه را در فضاهای مختلف پیش روی مخاطبان گسترده‌اند.
کد خبر: ۸۲۷۱۲۷
خط و رنگ و حجم بر دیوار گالری‌ها

نمایشگاه بین‌المللی در ایران

نخست از نمایشگاه خوشنویسی و قلمکاری محسن سلیمانی با عنوان «از فرش تا عرش» شروع می‌کنیم که از روز یکشنبه در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران برپا شده است. مجتمع آفرینش‌های هنری سلام پس از برگزاری نمایشگاه‌های هنری در بیش از ۱۲ کشور مختلف جهان نمایشگاه از فرش تا عرش (شکوه قلم نستعلیق و ثلث در قلمکار) را در مرکز هنری جمال رشیدری شهر استانبول بر پا کرد. حال این مجتمع هنری تجارب هنری خود را که با شیوه کارگاهی انجام گرفته برای نخستین بار داخل کشور در قالب نمایشگاه تلفیق خوشنویسی و قلمکاری معرفی می‌کند. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه که تا سوم شهریور دایر است، می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۹و جمعه‌ها ۱۴ تا ۱۹ به نشانی خیابان پاسداران روبه‌روی پارک نیاوران، فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

تملک همیشه بهشت است

جشنواره فرهنگی ـ هنری «ماه هشتم» تا 4 شهریور در کتابخانه و موزه ملی ملک واقع در خیابان امام خمینی(ره)، سردر باغ ملی، میدان مشق میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. ماه هشتم شامل برنامه‌های مختلفی است که ازجمله آنها می‌توان به برپایی نمایشگاه زیبایی، نمایشگاه معماری، نمایشگاه سکه‌ها و تمبرهای یادبودی امام رضا(ع) و نمایش اثار منتخب کودکان اشاره کرد.

آثاری در قیمت‌های مختلف

نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «طبیعت بیجان؟» هم در نگارخانه استاد ممیز خانه هنرمندان ایران افتتاح شده است. در این نمایشگاه ۲۶ اثر در قالب تک اثر و مجموعه آثار از ۱۱ هنرمند به نمایش درآمده است. نمایشگاه طبیعت بی‌جان؟ به کوشش امین فخارزاده و آتنا فریدونی گردآوری شده است که پیش از این برگزاری نمایشگاه گروهی نقاشی دیگری با عنوان «کپی‌رایت ـ سلف‌پرتره» را در خانه هنرمندان ایران در کارنامه هنری خود داشته‌اند. در این رویداد آثار هنرمندان از 300 هزار تا سه میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌ است. علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن آثار نمایشگاه که تا پایان مرداد برپاست، همه روزه از ساعت ۱۴ تا ۲۱ به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

تجربه جدید گالری «اُ»

گالری «اُ» که پیش از این بیشتر به برگزاری نمایشگاه‎های نقاشی می‏‌پرداخت برای دومین بار به برگزاری نمایشگاه حجم روی آورده است. در جدیدترین نمایشگاه این گالری، حجم‎های علی میرعظیمی به نمایش گذاشته شده است. آثار او ترکیبی از چوب، فلز، طناب و لامپ‎های فلوئورسنت هستند. این آثار در فضایی سوررئالیستی به شکل‎هایی تبدیل شده‎ که بیننده را به چالش می‎کشند تا از خود بپرسند آنها چیست و بر چه نکته‎ای دلالت دارد؟ این نمایشگاه در گالری اُ به نشانی خیابان ویلا (نجات‌اللهی)، کوچه خسرو،‌ پلاک 46 دایر است.

 صورت و دست‌های رنگ روغنی

در گالری آزاد شیرین اتحادیه، تابلوهای نقاشی رنگ روغن خود را با محوریت صورت و دست زن‌ها به‌نمایش گذاشته است. در این نمایشگاه 9 تابلوی رنگ روغن به نمایش گذاشته شده است که هفت تابلو در ابعاد 5/1 در 5/1متر هستند. این نمایشگاه در ادامه‌ نمایشگاه گروهی زنان هنرمند است که خردادماه با تکنیک‌های مختلف مجسمه و طراحی و نقاشی برگزار شد. نمایشگاه «صورت و دست‌ها» تا پایان مرداد هر روز از ساعت 10 تا 13:30 و 15 تا 19 در نگارخانه آزاد به نشانی خیابان طالقانی، خیابان وصال شیرازی، شماره 103 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

سوره‌ای‌ها در یک خواب عمیق

نمایشگاه گروهی از آثار دانشجویان رشته نقاشی دانشگاه سوره نیز با عنوان «یک خواب عمیق» برگزار شده است. در این نمایشگاه حدود 30 اثر از چهار هنرمند به نمایش درآمده است. نیوشا طالقانی، مهسا گذشتی، زهره عبداللهی و نسیم مکرمی چهار هنرمند جوانی هستند که آثارشان را در این نمایشگاه به‌نمایش گذاشته‌اند. آنها در آثار خود به‌گونه‌ای افکار، درونیات و تنهایی انسان‌ها را به تصویر کشیده‌اند. این نمایشگاه تا آخر مرداد از ساعت 15 تا 19 در گالری پندار به نشانی خیابان انقلاب، خیابان جمالزاده شمالی، نرسیده به بلوار کشاورز، کوچه نیلوفر، پلاک ٣٨، واحد 2 برپاست.

47 تابلو از طبیعت

چنانچه علاقه‌مند به طبیعت و دیدن نقاشی‌هایی مرتبط به طبیعت هستید حتما سری به گالری جرجانی بزنید. در این نمایشگاه ۴۷ اثر نقاشی از مریم عیوضی، هنرمند جوان علاقه‌مند به طبیعت به نمایش درآمده است. عیوضی به دلیل علاقه‌ای که به طبیعت دارد در تلاش است آثارش نیز رنگ و بویی از طبیعت داشته باشند. این آثار برگزیده‌ای از شش مجموعه اثر از این هنرمند است که همگی در راستای فضایی انتزاعی هستند و ریشه در موضوعات مربوط به طبیعت دارند. خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک وی، کوچه خیام، پلاک 4، زنگ 1 نشانی گالری جرجانی است که می‌توانید آثار را در آن ببینید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها