امیدوارم، حال پرسپولیس خوب شود

جام جم ورزشی: من یک احساسی دارم که امیدوارم اشتباه باشد. حس می‌کنم اراده‌ای وجود دارد که نمی‌خواهد پرسپولیس و استقلال نتیجه بگیرند.
کد خبر: ۸۲۵۸۰۴
امیدوارم، حال پرسپولیس خوب شود

به گزارش جام جم ورزشی ، باید دید مجموعه عملکرد مدیران عالی ورزش و فوتبال در قبال این دو تیم چه بوده و تا چه اندازه تصمیم‌هایی که گرفته شده، در راستای تقویت این دو باشگاه بوده است، بعد از آن می‌توان درمورد مسائل فنی این دو باشگاه صحبت کرد. اعتقاد دارم تا این دو باشگاه به یک ساختار درست نرسند، همواره با نوسان دست و پنجه نرم می‌کنند، یک ساختار خوب است که می‌تواند حال این دوباشگاه را خوب کند. بازی پرسپولیس مقابل سپاهان را دیدم، به نظر من بازیکنان پرسپولیس بد بازی نکردند و آنها نهایت تلاش خود را انجام دادند. تحیلی من مبتنی بر لحظه‌های بازی است و با توجه به این که از شرایط تیم به طور کامل آگاه نیستم، نمی‌توانم دقیق صحبت کنم، اما آن چه در این بازی دیدیم، این بود که باید کارشناسان داوری در مورد بازی ارزیابی درست و دقیقی داشته باشند.

از نگاه من نه به عنوان یک متخصص در امر داوری یک پنالتی بی‌جهت برای پرسپولیس گرفته نشد و دو پنالتی هم می‌توانست برای این تیم گرفته می‌شد، اگر این اتفاقات رخ می‌داد، خیلی از انتقادهایی که این روزها از بازیکنان پرسپولیس می‌شود، دیگر شنیده نمی‌شد.

این تیم پرسپولیس پتانسیل بسیار خوبی دارد و می‌توانددر آینده بسیار بهتر از این بازی کند اما به نظر می‌رسد که هنوز سرمربی تیم شناخت کافی و کامل از تیمش و ترکیب آن ندارد و باید سیستمی انتخاب کند که بتواند از قابلیت بازیکنان بسیار بهتر از این استفاده کند، این فقدان شناخت از بازیکنان، می‌تواند مانع نتیجه گرفتن تیم باشد.

تیمی که من اعتقاد ندارم از نظر نیروی انسانی با ضعف مواجه است . یک اشکالی این روزها زیاد دیده می‌شود، این است که ما بازیکنان کنونی پرسپولیس را با نسل‌های قبل مقایسه می‌کنیم و به این جمع‌بندی می‌رسیم که این نسل از بازیکنان قبلی ضعیف‌تر هستند، من این قیاس را به کل قبول ندارم. هر نسلی شرایط خاص خودش را دارد و باید با زمان خودش قیاس شود.

این نسل از نسل‌های قبل خودش بیشتر با فوتبال روز جهان در تماس است و این باعث می‌شود فوتبال مدرن‌تری ارائه دهد... اما این تماس با فوتبال روز، باعث می‌شود ما توقع بیشتری هم از این بازیکنان داشته باشیم ؛انتظار داریم تیم‌هایمان مثل تیم‌های بزرگ جهان بازی کنند اما باید از خودمان بپرسیم که آیا به اندازه تیم‌های بزرگ جهان به بازیکنانمان امکانات داده‌ایم، آیا بازیکنان ‌ما مانند بهترین بازیکنان جهان آموزش دیده‌اند و تربیت شده‌اند که حالا تا این اندازه توقع داریم.

توقع ما از تیمی مثل پرسپولیس باید به اندازه امکاناتی باشد که به آن داده‌ایم، آیا امکاناتی که به فوتبال داده‌ایم، به پرسپولیس داده‌ایم با استاندارد جهانی همخوانی دارد؟ این سوال را قبل از هر بررسی باید در دستور کار قرار داد.

حسین کلانی

پیشکسوت پرسپولیس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها