عضو کارگروه ساماندهی تورهای خروجی در نشست سراسری دفاتر خدمات مسافرتی و شرکت های فعال در حوزه تورهای خارجی گفت: در سال 2014 ایرانی ها به غیر از پرداخت برای حج تمتع، 18 میلیارد دلار برای سفرهای خارجی هزینه کرده اند.
کد خبر: ۸۲۵۲۶۱
۱۸ میلیارد دلار خرج سفرهای خارجی ایرانیان

در نشست سراسری دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی فعال در حوزه تورهای خارجی که با حضور مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در محل موزه ملی برگزار شد، نمایندگان کارگروه تخصصی تورهای خارجی شامل فعالین بخش خصوصی از سه کمیته «ساماندهی بازاریابی کشورهای هدف»، «چارترینگ» و «بازنگری قراردادها» تشکیل شده ذیل اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات معاونت گردشگری، به بیان نظرات و جمع بندی نتایج جلسات خود پرداختند.

ایجاد صندوق بازاریابی و تبلیغات

در این این نشست، احمدی عضو کمیته بازاریابی و تبلیغات با اشاره به اینکه در سالیان گذشته به دلیل وجود تحریم ها، ایران در رسانه های دنیا سانسور می شد، گفت: بعد از توافق هسته ای موسسه نشنال ژئوگرافیک چهار عکس از ایران را به نمایش گذاشته است.

وی افزود: تبلیغات یکی از مهمترین موضوعات در حوزه گردشگری است، ما باید برگزاری تورهای آشناسازی را با دعوت از شرکت های خدمات مسافرتی خارجی آغاز کنیم و با چاپ نقشه و بروشور از اماکن گردشگری و جاذبه های کشورمان و ساخت تیزرهای تبلیغاتی، ایران را به جهانیان معرفی کنیم.

«احمدی» با اشاره به اینکه ایرانی ها به غیر از هزینه ای که بابت حج تمتع پرداخت می کنند در سال 2014میلادی، 18 میلیارد دلار برای سفرهای خود هزینه کرده اند، افزود: براساس پیشنهاد این کمیته باید صندوق مشترکی با همکاری بخش خصوصی و دولت تشکیل شود تا برنامه های تبلیغاتی و بازاریابی در سال 94 به شکل مناسب تری انجام شود.

تهیه بخشنامه انضباطی تخلفات دفاتر خدمات مسافرتی

به گزارش میراث آریا، نجفعلی زاده، دبیر کمیته ساماندهی تورهای خارجی در این جلسه گفت: در جلسات این کارگروه، شاخصه ها و ضوابط لازم برای ارائه مجوز به شرکت هایی که تقاضای تاسیس دفاتر خدمات مسافرتی دارند، تعیین شده است، همچنین با توجه به تعدد شکایات طبقه بندی شده، بخشنامه انظباطی به منظور ایجاد وحدت رویه و شفافیت در تخلفات دفاتر تهیه شده است.

وی تاکید کرد: در این بخشنامه انضباطی مطابق مقررات تکلیفی تخلفات دفاتر با سه روش اخطار کتبی و درج در پرونده، تعلیق فعالیت و در نهایت لغو مجوز همراه خواهد بود، این بخشنامه آماده ابلاغ است.

دبیر کارگروه ساماندهی تورهای خارجی همچنین به بازنگری در مفاد قرارداد تورهای خارجی اشاره کرد و گفت: در این کمیته تهیه قرارداد تورهای خارجی براساس استانداردهای لازم و روزآمد، مورد تایید اعضاء قرار گرفت.

نجفعلی زاده افزود: منشور حقوق مسافرین توسط این کمیته تهیه شده است که شرکت های خدمات مسافرتی ملزم به نصب آن هستند، همچنین اعضای کارگروه تورهای خارجی برای حضور در نمایشگاه های گردشگری خارجی اعلام آمادگی کرده اند و دستورالعمل شرکت در نمایشگاه در اختیار تمامی دفاتر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه شیوه نامه فعالیت های مجاز گردشگری تهیه و در اختیار دفاتر قرار گرفته است، یادآور شد: بسیاری از اعضاء از تعدد صدور مجوز فعالیت در موضوع بند «ب» گله مند بودند که این موضوع در کمیته مطرح شد.

دبیر کارگروه ساماندهی تورهای خارجی افزود: در سال جاری 82 دفتر مورد بازرسی قرار گرفتند که از این تعداد 6 دفتر تذکر دریافت کردند،3 دفتر خدمات مسافرتی اخطار کتبی با درج در پرونده گرفتند، 20 دفتر تعلیق شد و مجوز فعالیت یک دفتر هم لغو شده است.

تشکیل کارگروه چارترینگ

در ادامه این نشست، «عادلی نیا»، عضو کمیته چارترینگ، تشکیل یک کارگروه 7 نفره را برای حل مشکلات این بخش موثر دانست و افزود: این 7 نفر متشکل از یک نفر از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، یک نفر از سازمان هواپیمایی کشور و 5 نفر از چارترکننده ها باشد تا تمامی مسائل مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: ما تقاضا داریم که سازمان هواپیمایی به تمامی ایرلاین ها فراخوان بدهد که پروازهای درخواستی خود را اعلام کنند چراکه توراپراتورها می خواهند برنامه ریزی کنند و با این روش تکلیف ایرلاین چارترکننده سه ماه قبل از شروع پرواز مشخص می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سید حسن گیتی پسند
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
۰
۰
اینجانب كاپیتان گیتی پسند طراح طرح ملی گردشگری دریایی در دریای خزر با كمال احترام عرض مینمایم عدد اعلام شده فوق یك حادثه میباشد و از بی تدبیری مدیران میباشد به امید آنكه هر مدیر در حوزه خود مدبر باشد

نیازمندی ها