اگر شما هم اهل بازی‌های رایانه‌ای باشید، احتمالا اسم بازی ایرانی «شوفر» را شنیده‌اید، بازی که جوانان نخبه و خلاق کردستانی آن را تولید کرده‌اند و توزیع آن در شبکه‌های جهانی باعث شهرتشان شده است، محمد حیدری، مدیرعامل استودیو ژووری مانگ، مدیر فنی و طراح بازی ایرانی شوفر و مدیر مرکز فرهنگ دیجیتال استان کردستان در گفت‌وگو با جام‌جم به تشریح این دستاورد بزرگ علمی، فناوری و هنری پرداخته است.
کد خبر: ۸۲۴۳۷۹
جاده‌های جهان در سیطره شوفر ایرانی

درخصوص روند تولید بازی شوفر و مراحل انجام کار توضیح دهید؟

بازی رایانه‌ای «شوفر» یک بازی مستقل ایرانی به سبک ریسیگ (مسابقه‌ای) است که از سال 1391 تولید آن توسط استودیو ژووری مانگ و به همت 25 نفر از جوانان نخبه و خلاق کردستانی آغاز شد و خوشبختانه پس از سه سال کار مستمر، این اثر ساخته و روانه بازار شد.

بازی رایانه‌ای شوفر با دارا بودن استانداردهای بین‌المللی در تولید توانسته نظر کاربران را در شبکه استیم جلب کند و برای نشر بین‌المللی در این شبکه انتخاب شود.

لوکیشن‌های بازی در محیط‌های کوهستانی زاگرس و استان کردستان اتفاق می‌افتد، در طراحی مسیر‌ها بسیار سعی شده تا اتمسفر آنها علاوه بر واقعیت، سبک و سیاق ایرانی داشته باشد، همچنین برای طراحی خودرو‌های داخلی از فناوری اسکن سه‌بعدی بهره برده شده و 9 زبان زنده دنیا در این بازی به کار گرفته شده است.

موسیقی این بازی نیز موسیقی بومی هر منطقه را شامل می‌شود و از لحاظ ریتمیک در موازات با گیم پلی حرکت می‌کند و به نحوی مکمل آن محسوب می‌شود و تمام توان خویش را به کار برده‌ایم که ویژگی‌های جغرافیایی، پوشش گیاهی، موسیقی کردی و فولکلوریک کردستان را به تمام جهان معرفی کنیم.

روند ورود شما به بازار جهانی بازی‌های رایانه‌ای به چه صورت بوده است و در این راستا چه اقداماتی را انجام داده‌اید؟

خوشبختانه بازی رایانه‌ای «شوفر» با کسب GreenLight از شبکه توزیع دیجیتال بازی توانسته است به بازار توزیع بین‌المللی دست یابد. شبکه استیم یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های ناشر بازی‌های رایانه‌ای در دنیا بوده و حدود 480 میلیون عضو دارد که بسیاری از شرکت‌های بزرگ برای نشر بازی‌های خود به این شبکه مراجعه می‌کنند و خوشبختانه تاکنون پنج میلیون نفر از بازی رایانه‌ای شوفر در این شبکه بازدید کرده‌اند و هم‌اکنون فروش بین‌المللی این بازی ایرانی آغاز شده است.

تاکنون چه میزان برای تولید این بازی هزینه کرده‌اید و طرح‌های در دست اقدام شما چیست؟

اگر از سوی مسئولان کشوری و استانی از گروه‌های تولیدکننده آثار رایانه‌ای حمایت شود، بدون شک می‌توانیم آثاری با دامنه گسترده بیشتری را تولید کنیم.

پروژه تولید بازی رایانه‌ای شوفر بیش از 150 میلیون تومان هزینه برده است و با توجه به استقبال گسترده جهانی از این بازی امیدهای ما برای فروش بسیار عالی این محصول افزایش یافته و این در حالی است که تا حال توزیع داخل کشور این بازی آغاز نشده است.

پروژه تولید بازی شوفر 2 نیز در دست اقدام بوده و انتظار داریم که مسئولان و متولیان امر علاوه بر حمایت مالی، زمینه را برای بهره‌مندی از تسهیلات توزیع داخلی این نرم‌افزار برای گروه‌های شهرستانی فراهم کنند.

خبات ساعدی - جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها