در بیشتر این تبلیغات پزشکی عنصر اغراق و بزرگنمایی نهفته است و به همین دلیل، تبلیغات پزشکی معمولا موجب انحراف اذهان عمومی میشود. خیلی از بیماران با دیدن تبلیغات پزشکی به آنها اعتماد میکنند و جان و سلامت خود را به خطر میاندازند.
در این شرایط، وظیفه سازمان نظام پزشکی، دولت و مجلس است که با اینگونه تخلفهای ناصواب برخورد کنند و اجازه ندهند سلامت مردم توسط تبلیغات پزشکی اغراقآمیز تهدید شود.
این یک وظیفه ملی است که خود پزشکان هم در این راستا باید به رسالت حرفه خود عمل کنند و منافع شخصی خود را بر منافع بیمار ترجیح ندهند. اگرچه تبلیغ پزشکی تا جایی که فقط پزشک و تخصصاش را به مردم بشناساند، ایرادی ندارد؛ اما اگر پزشکی بخواهد با تبلیغ غیرواقعی مهارت خود، بیمار بیشتری جذب و نیاز کاذب درمان را به بیماران القا کند، در چنین وضعی باید همه مسئولان، مردم و حتی خود پزشکان در مقابل این بیقانونی بایستند و اجازه ندهند زیادهخواهی یک پزشک، آبرو و اعتبار دیگر پزشکان با اخلاق کشور را ببرد.
محمدحسین قربانی
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
با یوسف رحیمی، درباره تلاش برای تحقق یکی از توصیههای رهبر معظم انقلاب گفتوگو کردیم
گفتوگوی «جامجم» با دستاندرکاران شبکههای مختلف رادیویی که مراسم تشییع پیکر سیدحسن نصرا... را به صورت زنده پوشش دادند
سعیده لعلی، مدیر کتابخانه مرکزی سازمان صداوسیما از ویژگیهای منحصر بهفرد این مکان فرهنگی برای ما گفته است
سفیر ایران در لبنان در گفتوگوی اختصاصی با روزنامه «جامجم» از پیامهای مراسم با شکوه بیروت میگوید