نظارت بر تبلیغات پزشکی به‌عهده سازمان نظام پزشکی است و براساس قوانین، این سازمان باید بر تبلیغات پزشکان در سطح شهرها نظارت کند. متاسفانه هم‌اکنون دیده می‌شود برخی پزشکان با حضور پررنگ در بسیاری از روزنامه‌ها، مجلات، شبکه‌های اجتماعی و حتی در سطح معابر تبلیغات پزشکی فریبنده را خیلی آشکار انجام می‌دهند.
کد خبر: ۸۲۲۸۰۴
باید در مقابل تبلیغات پزشکی ایستاد

در بیشتر این تبلیغات پزشکی عنصر اغراق و بزرگنمایی نهفته است و به همین دلیل، تبلیغات پزشکی معمولا موجب انحراف اذهان عمومی می‌شود. خیلی از بیماران با دیدن تبلیغات پزشکی به آنها اعتماد می‌کنند و جان و سلامت خود را به خطر می‌اندازند.

در این شرایط، وظیفه سازمان نظام پزشکی، دولت و مجلس است که با این‌گونه تخلف‌های ناصواب برخورد کنند و اجازه ندهند سلامت مردم توسط تبلیغات پزشکی اغراق‌آمیز تهدید شود.

این یک وظیفه ملی است که خود پزشکان هم در این راستا باید به رسالت حرفه خود عمل کنند و منافع شخصی خود را بر منافع بیمار ترجیح ندهند. اگرچه تبلیغ پزشکی تا جایی که فقط پزشک و تخصص‌اش را به مردم بشناساند، ایرادی ندارد؛ اما اگر پزشکی بخواهد با تبلیغ غیرواقعی مهارت خود، بیمار بیشتری جذب و نیاز کاذب درمان را به بیماران القا کند، در چنین وضعی باید همه مسئولان، مردم و حتی خود پزشکان در مقابل این بی‌قانونی بایستند و اجازه ندهند زیاده‌خواهی یک پزشک، آبرو و اعتبار دیگر پزشکان با اخلاق کشور را ببرد.

محمدحسین قربانی

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
پیمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
۰
۰
سازمان نظام پزشكی و شخص آقای زالی و ریاست محترم آن وظیفه مهم تری دارند و آن این است كه ببیند كجا فیلم و سریالی در تلویزیون و سینما ساخته می شود كه شأن ایشان و جامعه پزشكی كه مثل ایشان فكر می كنند حفظ شود
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها