jamejamonline
سلامت عمومی کد خبر: ۸۲۲۸۰۴   ۱۳ مرداد ۱۳۹۴  |  ۰۶:۰۰

نظارت بر تبلیغات پزشکی به‌عهده سازمان نظام پزشکی است و براساس قوانین، این سازمان باید بر تبلیغات پزشکان در سطح شهرها نظارت کند. متاسفانه هم‌اکنون دیده می‌شود برخی پزشکان با حضور پررنگ در بسیاری از روزنامه‌ها، مجلات، شبکه‌های اجتماعی و حتی در سطح معابر تبلیغات پزشکی فریبنده را خیلی آشکار انجام می‌دهند.

باید در مقابل تبلیغات پزشکی ایستاد

در بیشتر این تبلیغات پزشکی عنصر اغراق و بزرگنمایی نهفته است و به همین دلیل، تبلیغات پزشکی معمولا موجب انحراف اذهان عمومی می‌شود. خیلی از بیماران با دیدن تبلیغات پزشکی به آنها اعتماد می‌کنند و جان و سلامت خود را به خطر می‌اندازند.

در این شرایط، وظیفه سازمان نظام پزشکی، دولت و مجلس است که با این‌گونه تخلف‌های ناصواب برخورد کنند و اجازه ندهند سلامت مردم توسط تبلیغات پزشکی اغراق‌آمیز تهدید شود.

این یک وظیفه ملی است که خود پزشکان هم در این راستا باید به رسالت حرفه خود عمل کنند و منافع شخصی خود را بر منافع بیمار ترجیح ندهند. اگرچه تبلیغ پزشکی تا جایی که فقط پزشک و تخصص‌اش را به مردم بشناساند، ایرادی ندارد؛ اما اگر پزشکی بخواهد با تبلیغ غیرواقعی مهارت خود، بیمار بیشتری جذب و نیاز کاذب درمان را به بیماران القا کند، در چنین وضعی باید همه مسئولان، مردم و حتی خود پزشکان در مقابل این بی‌قانونی بایستند و اجازه ندهند زیاده‌خواهی یک پزشک، آبرو و اعتبار دیگر پزشکان با اخلاق کشور را ببرد.

محمدحسین قربانی

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
پیمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
سازمان نظام پزشكی و شخص آقای زالی و ریاست محترم آن وظیفه مهم تری دارند و آن این است كه ببیند كجا فیلم و سریالی در تلویزیون و سینما ساخته می شود كه شأن ایشان و جامعه پزشكی كه مثل ایشان فكر می كنند حفظ شود
۰
۰

یادداشت

بیشتر
بازار دارو بیمار است

بازار دارو بیمار است

چالش‌های زیادی در صنعت داروسازی کشور وجود دارد. چالش مهم این روزها اما کمبود دارو است.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر
قرنطینه بدون تنش

نبود مهارت گفت‌وگو و کاهش آستانه تحمل ، قرنطینه خانگی را برای برخی خانواده‌ها مشکل کرده است

قرنطینه بدون تنش