یادداشت

باید در مقابل تبلیغات پزشکی ایستاد

نظارت بر تبلیغات پزشکی به‌عهده سازمان نظام پزشکی است و براساس قوانین، این سازمان باید بر تبلیغات پزشکان در سطح شهرها نظارت کند. متاسفانه هم‌اکنون دیده می‌شود برخی پزشکان با حضور پررنگ در بسیاری از روزنامه‌ها، مجلات، شبکه‌های اجتماعی و حتی در سطح معابر تبلیغات پزشکی فریبنده را خیلی آشکار انجام می‌دهند.
کد خبر: ۸۲۲۸۰۴
باید در مقابل تبلیغات پزشکی ایستاد

در بیشتر این تبلیغات پزشکی عنصر اغراق و بزرگنمایی نهفته است و به همین دلیل، تبلیغات پزشکی معمولا موجب انحراف اذهان عمومی می‌شود. خیلی از بیماران با دیدن تبلیغات پزشکی به آنها اعتماد می‌کنند و جان و سلامت خود را به خطر می‌اندازند.

در این شرایط، وظیفه سازمان نظام پزشکی، دولت و مجلس است که با این‌گونه تخلف‌های ناصواب برخورد کنند و اجازه ندهند سلامت مردم توسط تبلیغات پزشکی اغراق‌آمیز تهدید شود.

این یک وظیفه ملی است که خود پزشکان هم در این راستا باید به رسالت حرفه خود عمل کنند و منافع شخصی خود را بر منافع بیمار ترجیح ندهند. اگرچه تبلیغ پزشکی تا جایی که فقط پزشک و تخصص‌اش را به مردم بشناساند، ایرادی ندارد؛ اما اگر پزشکی بخواهد با تبلیغ غیرواقعی مهارت خود، بیمار بیشتری جذب و نیاز کاذب درمان را به بیماران القا کند، در چنین وضعی باید همه مسئولان، مردم و حتی خود پزشکان در مقابل این بی‌قانونی بایستند و اجازه ندهند زیاده‌خواهی یک پزشک، آبرو و اعتبار دیگر پزشکان با اخلاق کشور را ببرد.

محمدحسین قربانی

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
پیمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
۰
۰
سازمان نظام پزشكی و شخص آقای زالی و ریاست محترم آن وظیفه مهم تری دارند و آن این است كه ببیند كجا فیلم و سریالی در تلویزیون و سینما ساخته می شود كه شأن ایشان و جامعه پزشكی كه مثل ایشان فكر می كنند حفظ شود
روز ادای دین

سفیر ایران در لبنان در گفت‌و‌گوی اختصاصی با روزنامه «جام‌جم» از پیام‌های مراسم با شکوه بیروت می‌گوید

روز ادای دین

نیازمندی ها