طالبان امروز جمعه با صدور بیانیه ای از رهبر جدید خود تمجید و اعلام کرد:ملا عمر، اختر منصور را به عنوان فرماندهی با ایمان قبول داشت.
کد خبر: ۸۲۱۵۷۴
تائید مرگ ملاعمر و تمجید از اختر منصور

به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، در بیانیه جدید طالبان آمده که رهبر جدید این گروه از قابل اعتماد ترین افراد « ملاعمر» رهبر سابق طالبان، بوده است.

روز چهارشنبه اخبار متعددی درباره مروگ ملاعمر منتشر شدده و سپس طالبان دیروز پنجشنبه مرگی وی را تائید و اعلام داشت که «ملامحمد اختر منصور» از این پس به عنوان رهبر طالبان افغانستان خواهد بود.

ملا اختر در دوره حکومت طالبان در افغانستان عهده دار وزارت حمل و نقل هوایی بود. همچنین گفته می شود او از سوی ملاعمر دارای اختیارات کاملی برای پیگیری صلح با دولت افغانستان بوده است.

مقامات شورای عالی صلح افغانستان پیش از این گفته بودند که «اگر ملا محمد عمر رهبر گروه طالبان واقعاً صلاحیت پیشبرد گفتگوهای صلح را به ملا اختر محمد منصور معاونش سپرده باشد، یک اقدام مهم در جهت پیشبرد این روندخواهد بود.»

عبدالحکیم مجاهد معاون این شورا در صحبت با رادیو آزادی افغانستان گفته بود که ملا اختر منصور فرد نزدیک و قابل اعتماد ملا محمد عمر است و شرکت وی در گفتگوهای صلح خیلی موثر خواهد بود.

وی تصریح کرده بود «اگر این گزارش ها حقیقت داشته باشند که ملا محمد عمر صلاحیت ها یا اختیاراتش را به ملا اختر منصور داده باشد در آنصورت باور دارم که در ارتباط به مذاکرات و گفتگوهای صلح این یک گام بسیار زیاد مهم است که تا کنون برداشته شده است. و این بدان معنی است که گروه تحریک اسلامی طالبان بعد از این برای حل بحران افغانستان طرفدار یک راه حل سیاسی است.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها