درباره فیلمی که به ‌تازگی در شبکه نمایش خانگی توزیع شده است

خداحافظی طولانی با شب‌های روشن

وقتی سعید آقاخانی مخاطب را غافلگیر کرد

آغاز اکران عاشقانه‌ای متفاوت از سینمای ایران

فیلم «خداحافظی طولانی» ساخته فرزاد موتمن و به تهیه‌کنندگی علی حضرتی در اولین نوبت اکران عید فطر روی پرده سینماها رفته است.
کد خبر: ۸۱۷۳۹۲
آغاز اکران عاشقانه‌ای متفاوت از سینمای ایران

اکران این فیلم سینمایی از چهارشنبه 24 تیرماه آغاز شده است.

این فیلم که در شلوغی‌های سی و سومین جشنواره فیلم فجر توانست در هفت رشته کاندیدای دریافت سیمرغ شود، جایزه بهترین بازیگر مرد را برای سعید آقاخانی به همراه داشت؛ سیمرغی ارزشمند برای بازیگری که سال‌ها از ورودش به دنیای بازیگری می‌گذشت، اما تا قبل از این فیلم فرصتی مناسب برای دیده شدن نیافته بود.

« خداحافظی طولانی » بعد از عاشقانه خاطره‌انگیز «شب‌های روشن» عاشقانه‌ای دیگر در کارنامه موتمن محسوب می‌شود؛ فیلمی که با روایتی ساده سعی می‌کند به دور از غلو و زیاده‌گویی ماجرای یه یک عشق را روایت کند.

فیلم تازه موتمن با روایتی ساده و نگاهی جامعه‌شناسانه و روانکاوانه ماجرای زندگی یک طبقه از اجتماع را بیان می‌کند؛ قشری از جامعه که اتفاقا در فیلم‌های سال‌های اخیر چندان فضایی برای نمایش خود نیافته‌اند و درام موتمن زمانی برای دیده شدن این گروه از جامعه را فراهم می‌کند.

سینمای ایران در روایت اجتماعی خود در سال‌های اخیر اغلب درگیر زندگی‌های یک قشر شده‌اند که برخلاف این موج فیلم موتمن در دنیایی دیگر روایت می‌شود و همین موضوع اثر او را تازه‌تر از دیگر ساخته‌های این سال‌ها جلوه می‌دهد.

«خداحافظی طولانی» ماجرای عشقی از طبقه کارگر جامعه را جلوی دوربین برده است. داستان فیلم، درباره کارگری ساده به نام یحیی است که در کارخانه ریسندگی کار می‌کند. او پس از تبرئه از اتهام قتل جنجالی همسرش و آزادی از زندان، در مقابل اجتماعی قرار می‌گیرد که او را مقصر می‌پندارد.

«خداحافظی طولانی»، یک فیلم بی جغرافیاست، اما یحیی شخصیت اصلی قصه کارگر عاشق‌ پیشه‌ای است که از قضا کمدینی چون سعید آقاخانی با بازی سکوت به آن جان بخشیده است.

اغلب منتقدان در ویژگی‌های قابل توجه بازی آقاخانی در این فیلم متفق‌القول هستند؛ اینکه بالاخره فیلم موتمن فضایی فراهم کرد که توانایی‌های این بازیگر در ایفای یک نقش جدی دیده شود.

فرزاد موتمن خود آقاخانی را برگ برنده این فیلم می داند و امیدوار است تا مردم و مخاطب عادی جامعه با این فیلم ارتباط درستی برقرار کنند و دوستش داشته باشند.

آقاخانی نیز می‌گوید همیشه فکر می‌کرده توانایی ایفای نقش غیرطنز را داشته، اما پیش از «خداحافظی طولانی» فرصت پرداختن به آن ایجاد نشده بود.

علاوه بر آقاخانی، ساره بیات و میترا حجار و نادر فلاح بازیگران اصلی این فیلم هستند.

برخی عوامل فیلم که از امروز 24 تیر ماه به اکران عمومی درآمده‌ است، عبارتند از: نویسنده: اصغر عبداللهی، تدوین: ژیلا ایپکچی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: رضا بختیاری نیک، مدیر فیلمبرداری: مرتضی غفوری، طراح صحنه و لباس: جهانگیر میرزاجانی، صدابردار: امیر نوبخت، طراح گریم: میشا جودت، میکس و صداگزاری:ایرج شهزادی،مدیر تولید: میثم کائد، مشاور رسانه‌ایی: شیوا آبا و تهیه‌کننده: علی حضرتی، پخش: هدایت فیلم.(خبرآنلاین)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها