خانواده دو مقتول در آخرین روزهای ماه رمضان با حضور در دادسرای جنایی تهران، قاتلان فرزندان خود را بخشیدند. دو قاتل پشیمان در جنایت‌های جداگانه و به خاطر عصبانیت مرتکب قتل شده بودند.
کد خبر: ۸۱۷۲۸۵
بخشش 2 قاتل به حرمت ماه رمضان

به گزارش جام‌جم، در نخستین پرونده کیوان 26 ساله 26 اسفند سال 91 دوست و همکارش را در ساندویچی با ضربه چاقو به قتل رساند. متهم پس از قتل خود را به پلیس تسلیم و به قتل دوست جوانش اعتراف کرد.

پرونده کیوان با صدور کیفرخواست از سوی معاون دادستان به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و او برای محاکمه در برابر قضات شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفت.

کیوان در جلسه دادگاه که با حضور اولیای دم برگزار شد، درباره علت وقوع قتل گفت: من و شاهین چند ماه بود در ساندویچی در شهریار همکار بودیم. من کارگر آشپز و مقتول نیز پیک موتوری بود. رابطه ما بسیار خوب بود و هیچ مشکلی با هم نداشتیم. روز حادثه سفارشات زیادی داده شد و سر من بسیار شلوغ بود.

شاهین گفت امروز عجله دارم و غذا‌ها را زودتر آماده کن تا به کارم برسم. در حین آماده کردن غذا‌ها با او شوخی می‌کردم که شاهین یکباره به شوخی چاقویی را زیر گلویم گذاشت و شروع به متلک‌گویی کرد. من هم برای شوخی چاقویی را برداشتم اما چاقو با گلوی او برخورد کرد. سریع شاهین را به بیمارستان رساندم اما ساعتی بعد او جانش را از دست داد. نمی‌خواستم او را بکشم و فقط برای شوخی چاقو را برداشتم و نمی‌دانم چگونه چاقو به گلوی او خورد.

با اعترافات پسر قاتل، قضات دادگاه او را به اعدام محکوم کردند که این حکم از سوی قضات دیوان عالی کشور تائید شد.

در حالی که پسر جوان در یک قدمی اعدام قرار داشت و قرار بود حکمش بزودی اجرا شود، با بخشش اولیای دم از اعدام نجات یافت. اولیای دم شاهین با حضور در شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران از قصاص قاتل فرزندشان، به حرمت ماه رمضان گذشت کردند.

قتل برای تلفن همراه

دومین قاتلی که یک بار هم تا پای چوبه دار رفته بود، رضا 24 ساله است. رضا 18 مهر سال 88 دوستش محمد را در باقرشهر به قتل رساند. این متهم سال 90 در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد. رضا در جلسه دادگاه درباره نحوه قتل به قضات گفت: چند روزی بود که محمد مدعی بود گوشی تلفن همراهش را به من داده و هر روز می‌خواست گوشی‌اش را بازگردانم.

چند دفعه به او گفتم گوشی دست من نیست اما فایده‌ای نداشت. بالاخره یک گوشی خریدم و به او دادم اما فردای آن روز دوباره مدعی شد پول دستی به من داده است. مطمئن شدم قصد اذیت کردن مرا دارد.

یک روز وقتی با محمد قرار داشتم، او همراه دوستش سر قرار آمد و مرا کتک زدند. من هم ساعتی بعد برای انتقام پیش او رفتم و گزنه‌ای که همراهم بود در شکمش فروکردم. قبول دارم قاتل هستم اما به علت عصبانیت این کار را کردم. با اعترافات قاتل 24 ساله قضات دادگاه او را به قصاص محکوم کردند.

حکم قصاص رضا با تائید دیوان‌عالی کشور برای اجرا به شعبه اجرای احکام فرستاده شد و پسر قاتل چند ماه قبل پای چوبه دار قرار گرفت اما توانست از اولیای دم مهلت بگیرد.

سرانجام با تلاش واحد صلح و سازش دادسرای امور جنایی، خانواده پسر 26 ساله با حضور در دادسرا و اعلام رضایت به مناسب ماه رمضان زندگی جدیدی را به پسر جوان هدیه دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها