بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم امروز مصادف با 27 ماه رمضان به کار خود پایان می‌دهد.
کد خبر: ۸۱۶۷۸۷

به گزارش جام‌جم، امسال نمایشگاه قرآن کریم برخلاف سال‌های گذشته که از روزهای نخست ماه مبارک رمضان آغاز می‌شد و تا پایان این ماه ادامه داشت، از هفتم ماه مبارک کارش را شروع کرده و مسئولان این نمایشگاه 27 رمضان را به عنوان اختتامیه آن اعلام کرده‌اند.

با این همه، سال گذشته مسئولان نمایشگاه قرآن قصد داشتند 25 ماه رمضان به کار نمایشگاه بیست و دوم خاتمه دهند، اما سر حرفشان نماندند و این نمایشگاه تا پایان ماه مبارک رمضان تمدید شد. حالا باید دید آیا امسال مسئولان نمایشگاه بیست و سوم سر حرفشان می‌مانند و از خیر تمدید این نمایشگاه در روز آخر می‌گذرند؟

با وجود این، نمایشگاه قرآن در روزهای پایانی برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده است. مراسم اختتامیه جشنواره رسانه‌های قرآنی دیجیتال و مکتوب شب گذشته در بخش نهادها و سازمان‌های نمایشگاه قرآن کریم برگزار شد.اما شاید مهم‌ترین برنامه روزهای آخر نمایشگاه قرآن به رونمایی فیلم «رستاخیز» آخرین ساخته احمدرضا درویش اختصاص داشته باشد که روز گذشته با اکران این فیلم در سالن خلیج فارس باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار شد.

درویش، کارگردان این فیلم مذهبی با اشاره به دلیل انتخاب نمایشگاه قرآن به‌عنوان محل رونمایی از فیلم گفت: «نمایشگاه قرآن روح قرآنی دارد. از سوی دیگر، یکی از منابع مهم در فیلم رستاخیز کلام خداوند بوده است. با توجه به این موضوع به این نتیجه رسیدیم که تقدس نمایشگاه قرآن و نزدیک بودن فعالیت‌های نمایشگاه با محتوای فیلم رستاخیز، هم‌افزایی ایجاد می‌کند و این امکان به وجود می‌آید تا بهره بیشتری از فضا ببریم.» همزمان با پایان نمایشگاه قرآن کریم رونمایی از اطلس جامع موسسات قرآنی و رونمایی از اطلس شهدای قرآنی (سوره‌های سرخ) جزو برنامه‌های آخرین روز نمایشگاه قرآن کریم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها