اعضای بدن پسر 19 ساله که در جریان تصادف رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود، به شش بیمار زندگی دوباره بخشید. خانواده میلاد وقتی از مرگ مغزی پسرشان مطمئن شدند با اهدای عضو موافقت کردند.
کد خبر: ۸۱۵۴۲۶
زندگی بخشی میلاد 19 ساله در 21 رمضان

به گزارش جام‌جم، جوان نوزده ساله دامغانی 14 تیرماه زمانی که سوار بر موتور بود، با یک خودروی سواری تصادف کرد و ضربه شدیدی به جمجمه‌اش وارد و بی‌هوش شد. افراد حاضر در محل، موضوع را به اورژانس اطلاع دادند و امدادگران میلاد را به بیمارستانی در دامغان منتقل کردند ولی به دلیل مجهز نبودن این بیمارستان،ناچار او را به بیمارستان کوثر سمنان انتقال دادند.

میلاد شبستانی در بیمارستان کوثر تحت عمل جراحی قرار گرفت اما وضعیت وی هیچ تغییری نکرد. پزشکان متخصص پس ازبررسی وضعیت پسر جوان اعلام کردند، میلاد دچار مرگ مغزی شده است.

پزشکان موضوع را به خانواده میلاد اطلاع دادند و از آنها خواستند در صورت موافقتشان، اعضای بدن پسر جوان به بیماران نیازمند اهدا شود. خانواده میلاد بعد از شنیدن این خبر از پزشکان خواستند بار دیگر وضعیت پسرشان را بررسی کنند که با برگزاری کمیسیون پزشکی اعلام شد، تشخیص اولیه درست بوده و میلاد دچار مرگ مغزی شده است.

پدر و مادر میلاد وقتی مطمئن شدند امیدی به بهبود میلادنیست، در شب شهادت امام علی(ع) با اهدای اعضای او موافقت کردند.

خانواده میلاد شامگاه سه‌شنبه در کنار پیکر پسر خود احیا گرفتند. مادر برای آخرین بار کنار تخت فرزندش ایستاد و دست او را در دستانش گرفت. وداع با میلاد سخت بود اما از این که اعضای بدن پسرش به بیماران نیازمند اهدا و ناجی آنها می‌شود،خوشحال بود.

بعد از اعلام رضایت پدر و مادر، میلاد شبستانی ساعت 11 شب 16 تیر به بیمارستان سینای تهران منتقل شد و به گفته علی‌اکبر عبیری، یکی از اعضای هماهنگ‌کننده پیوند اعضا در بیمارستان کوثر سمنان، امروز پنجشنبه این عمل انجام و قلب، ریه، قرنیه، کلیه‌ها و لوزالمعده میلاد به بیماران نیازمند پیوند می‌شود. همچنین 18 بیمار از بافت و نسوج او استفاده خواهند کرد.

اهدای اعضای بدن پسر 8 ساله

اعضای بدن کودک هشت ساله که براثر واژگونی خودروی سواری دچار مرگ مغزی شده بود، در بیمارستان سینا تهران اهدا شد.

هفته گذشته امیرمهدی یاقوتی همراه پدر و مادر خود درون خودروی سواری در حال حرکت بودند که ناگهان خودرو واژگون شد. پدر و مادر کودک در این حادثه جان خود را از دست دادند و فقط امیر مهدی هشت ساله زنده ماند. براثر صدمات وارد شده به این کودک او بلافاصله به بیمارستان منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت، اما معاینات نشان داد وی دچار مرگ مغزی شده است. بازماندگان کودک وقتی متوجه مرگ مغزی او شدند با اهدای عضو موافقت کردند. عمل اهدای اعضای بدن امیرمهدی دیروز در بیمارستان سینای تهران انجام شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها