کارشناس مسائل بین الملل گفت: تبلیغات و سنگ اندازی ها و اعمال فشارهای رژیم صهیونیستی، عربستان یا کشورهایی که احساس می کنند که اگر مذاکرات به نتیجه برسد منافع آنان لطمه می بییند، باعث پیچیدگی مذاکرات شده است.
کد خبر: ۸۱۵۱۵۳
سنگ اندازی های رژیم صهیونیستی باعث پیچیدگی مذاکرات هسته ای شده است

مراد عنادی گفت: روند مذاکرات هر چه به ساعات پایانی و زمانی که مورد نظر است نزدیک تر می شود، فشرده تر و پیچیده تر می شود و بر اساس اخبار و اطلاعات موجود در رسانه ها یا در مصاحبه های تیم مذاکره کننده ، به نظر می رسد اختلاف نظرها درباره خطوط قرمز همچنان باقی است.

وی افزود: تحقیق و توسعه، (تحریم ها) این که یکجا برداشته بشود یا خیر، بحث نظارت و بازرسی، برگشت پذیری و مفاد قطعنامه که در شورای امنیت باید تصویب شود جز نکاتی است که حجم وقت مذاکره کنندگان را به خود اختصاص داده است.

مدیر مسئول روزنامه جام جم گفت: زیاده خواهی هایی طرف مقابل و ضرب الاجلی که کنگره در نظر گرفته که مذاکرات تا پنج شنبه تمام شود، مجموعا فضای مذاکرات را پیچیده کرده و وقت زیادی را به خود اختصاص داده تا به یک جمع بندی برسند.

عنادی افزود: مجموعه اخباری که از نشست می رسد این است که طرفین حداکثر تلاش را دارند تا به یک برون رفتی از وضع موجود برسند و انسدادهای موجود را رفع کنند؛ به این دلیل است که می بینیم مدیر کل آژانس فعال شده و به ایران سفر می کند. با کنار هم قرار دادن این موضوعات می بینیم که طرفین سعی می کنند گره هایی را که وجود دارد رفع کنند.

وی اظهار کرد: طبیعی است نمایندگان جمهوری اسلامی ایران به دنبال این هستند که خطوط قرمز ایران رعایت شود؛ آمریکایی ها هم به دنبال این هستند که منافع خود را تضمین کنند و در این چانه زنی های سخت و فشرده بین طرفین بعضا سنگ اندازی هایی هم می شود.

مدیر مسئول روزنامه جام جم افزود: برای مثال می توان به مواضعی که فابیوس می گیرد و شرایطی را مطرح می کند اشاره کرد که این ها به جای این که به روند مذاکرات و حل و فصل کمک کند آن را پیچیده تر می کند، یا تبلیغات و سنگ اندازی ها و اعمال فشارهای رژیم صهیونیستی، عربستان یا کشورهایی که احساس می کنند اگر مذاکرات به نتیجه برسد منافع آنان لطمه می بییند این ها هم باعث پیچیدگی بیشتر این فرایند می شود.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها