کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل از دولت نیجریه خواست به زنان قربانی تجاوز جنسی اعضای گروه تروریستی بوکوحرام اجازه دهد که سقط جنین کنند.
کد خبر: ۸۱۳۵۵۳
اجازه سقط جنین به قربانیان زن بوکوحرام

به گزارش شبکه اسکای نیوز، سقط جنین در نیجریه در حالتی مجاز است که خطر جانی مادر را تهدید کند.

گزارش سازمان عفو بین الملل نشان می دهد که دست کم 2 هزار زن و دختر جوان از ابتدای سال گذشته میلادی در نیجریه به دست گروه تروریستی بوکوحرام ربوده شده اند. ربودن 276 دختر محصل در آوریل 2014 یکی از خبرسازترین اقدامات بوکوحرام بود.

زید رعد الحسین کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل روز چهارشنبه گفت: زنان و دختران پس از اسیر شدن به دست گروه تروریستی بوکوحرام ماه ها و سال ها برده های جنسی این گروه می شوند و به نام ازدواج مورد تعرض اعضای این گروه قرار می گیرند.

وی افزود: بسیاری از زنان نجات یافته از دست بوکوحرام اکنون باردار و تعداد زیادی از آن ها خواهان سقط جنین به ارث رسیده از تروریست های بوکوحرام هستند. منع این زنان از سقط جنین چیزی جز افزایش عذاب برای آن ها نخواهد داشت.

کمیسر عالی حقوق بشر از دولت نیجریه خواست تفسیر گسترده تری از قانون سقط جنین ارائه کند زیرا این پدیده «می تواند زنان قربانی تجاوز در نیجریه را به خطر خودکشی بکشاند و همچنین صحت روانی این زنان را با تهدید روبه رو کند. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها