رئیس سابق فدراسیون فوتبال در اظهاراتی انتقادی ضمن نامناسب دانستن وضع کنونی مجموعه فوتبال ایران ریشه و دلیل ضعف استقلال و پرسپولیس را سیاست‌های عامدانه وزارت ورزش و جوانان دانست.
کد خبر: ۸۱۳۱۴۶

به گزارش جام‌جم، محمد دادکان دیروز در حالی با سمت معاون ورزشی دانشگاه آزاد آسلامی در سازمان مرکزی این دانشگاه رو در روی خبرنگاران نشست که بیشتر زمان این نشست خبری معطوف به دوران ریاست دادکان در فدراسیون فوتبال بود. جایی که دادکان مثل همیشه بصراحت به انتقاد از سیاست‌های کنونی و قبلی وزارت ورزش در قبال فوتبال و باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس پرداخت و از دوران مدیریت خود نیز دفاع نمود.

او با اشاره به این نکته که وزارت ورزش نباید در امور جزئی ورود کند، برخی مدیران وزارت ورزش را به فرصت‌طلبی برای کسب سمت متهم کرد و گفت:کار وزارت رسیدگی به امور کلان است نه این‌که تمام تمرکز این وزارتخانه روی دو باشگاه استقلال و پر‌سپولیس و فدراسیون فو‌تبا‌ل باشد. این افراد به‌دنبال آن هستند که کسی از روی صندلی‌اش بلند شود و جای او را بگیرند، معاونان وزارت ‌دنبال چه اهدافی هستند؟

دادکان با بیان این‌که نگاه‌های دولت سابق و کنونی به ورزش، یکسان است، ادامه داد: به ورزش به چشم یک سرگرمی نگاه می‌کنند، ماه‌ها پیش گفته بودم پرسپولیس و استقلال واگذار نمی‌شوند و آخر سر هم دیدیم که واگذار نشدند. اگر می‌خواستند این دو شرایط مناسبی داشته باشند، چنین مهره‌هایی را برای مدیریت آنها انتخاب نمی‌کردند.پارسال گفتم پرسپولیس از هفته هفتم به مشکل می‌خورد و امسال ‌می‌گویم قبل از هفته هفتم دچار مشکل می‌شود.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال استدلال خود را این‌گونه مطرح کرد: می‌خواهند این دو تیم ضعیف باشند چون شادی در یک جامعه یارانه دارد ولی غم فاقد یارانه است و چون تیم‌های بزرگ شادی ایجاد می‌کنند، به تبع آن در ادامه باید برای این شادی امکاناتی ایجاد شود.

دادکان با بیان این‌که فوتبال ایران در حال حاضر شرایط نامساعدی دارد، گفت: زمانی در جایگاه 15 دنیا قرار داشتیم، در جام ملت‌ها سوم شدیم و براحتی به جام جهانی صعود کردیم، اما نگاه کنید در حال حاضر چه شرایطی حاکم است؟ علاوه بر نتایج ضعیف، می‌خواهند پایه‌های صندلی ریاست فدراسیون را بیندازند (اشاره به تغییرات نایب رئیس و دبیر فدراسیون) تا در نهایت رئیس فدراسیون نیز بیفتد و خودشان به قدرت برسند، رئیس فدراسیون هم برای آن‌که خودش در این مسند بماند این تغییرات را می‌پذیرد.وی وقتی با این پرسش مواجه شد که اگر شرایط برای حضورش به عنوان ریاست فدراسیون فوتبال مهیا باشد، به این فدراسیون بازمی‌گردد، تصریح کرد: بله شرایط مساعد باشد برمی‌گردم. به گفته یکی از مسئولان بر اساس نظرسنجی 93 درصد مردم با حضور من موافق هستند، اما برخلاف نظر مردم نمی‌خواهند امثال من در این فوتبال حضور داشته باشند.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال با انتقاد از ارقامی که در فوتبال رد و بدل می‌شود، گفت: همیشه گفته‌ام باز هم می‌گویم بهترین فوتبالیست ایران 100 میلیون تومان هم نمی‌ارزد بهترین مربی نیز به نظرم 50 میلیون تومان بیشتر نباید دریافت کند. روزی که فدراسیون فوتبال را تحویل دادم 5‌/‌5 میلیارد تومان پول در حساب فدراسیون بود اگر باشگاه‌های دیگر نمی‌توانند به این شکل فعالیت کنند، حتما مشکلی در کار آنها وجود دارد.

دادکان در حالی در این نشست خبری حضور یافته بود که کنار او محمدرضا پهلوان، دبیرکل پیشین فدراسیون فوتبال و مدیرکنونی ورزش قهرمانی و همگانی دانشگاه آزاد نشسته بود. دادکان در تشریح برخی برنامه‌های ورزشی دانشگاه آزاد با اشاره به این‌که معاونت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی حدود 21 ماه است که تشکیل شده، گفت: در این مدت در دو بخش قهرمانی و دانشجویی فعالیت‌های خود را دنبال کردیم.‌ در حال حاضر بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند و در حدود چهار میلیون نفر نیز از این دانشگاه فارغ‌التحصیل داریم و اگر این تعداد را وادار به فعالیت‌های ورزشی کنیم، به یک موفقیت بزرگ دست یافته‌ایم.

او افزود: سال گذشته در 20 رشته ورزشی فعالیت داشتیم و تنها فوتسال بود که نتوانست روی سکو برود. ما استعدادهای خوبی را در دانشگاه آزاد داریم و اگر بتوانیم 200 هزار دانشجو را درگیر فعالیت‌های ورزشی کنیم، موفقیت بزرگی خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها