مذاکره برای نگارش متن توافق هسته ای سرگرفته می شود

رایزنی های سیاسی برای تعیین تکلیف برخی پرانتزها

رایزنی های دو و چند جانبه پنج وزیر خارجه و دیپلمات های ارشد ایران و 1+5 مهمترین برنامه امروز در هتل کوبورگ است و فردا مذاکره برای نگارش متن توافق در آنجا از سرگرفته خواهد شد.
کد خبر: ۸۱۲۲۸۵
رایزنی های سیاسی برای تعیین تکلیف برخی پرانتزها

مذاکره کنندگان امیدوارند در نتیجه این ملاقات ها سرنوشت برخی پرانتزها در متن توافق جامع که نقشی مهم در کل متن دارند، روشن شود.

لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه و جان کری وزیر خارجه امریکا از روز شنبه در وین هستند و رایزنی هایی با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه داشته اند.

امروز فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان و فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس به وین می آیند و ملاقات هایی با همتایان ایرانی و امریکایی خود خواهند داشت.

فابیوس امروز وین را ترک می کند ولی گفته است که روز سه شنبه بازخواهد گشت و تا پایان مهلت مقرر برای نگارش متن توافق در وین خواهد ماند.

چین، معاون وزیر خارجه خود را به وین فرستاده و روسیه هم اعلام کرده که سرگئی لاوروف وزیر خارجه اش را روز سه شنبه به وین اعزام خواهد کرد.

جان کری اما در وین خواهد ماند. روز گذشته یوکیا آمانو هم به هتل کوبورگ آمده بود. منابع دیپلماتیک گفتند که هدف از حضور او در این هتل، ملاقات با وزیر خارجه آمریکا بوده که به دلیل شکستگی پا امکان تحرک چندانی ندارد.

مهلت خودخوانده ایران و 1+5 برای نگارش متن توافق جامع دهم تیر بسر خواهد رسید. سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی تاکنون هشت دور با هلگا اشمید معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای نگارش متن توافق جامع مذاکره کرده اند که هشتمین دوران به دلیل حضور وزیران خارجه و لزوم تصمیم گیری های سیاسی در برخی موارد دو روز متوقف شده است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
۰
۰
خدا كن حل بشه، لااقل دست به چیزی زدیم توی اینترنت فورا پیغام نیاد كشور شما شامل این خدمات نمی باشد.

نیازمندی ها