یک رسانه غربی پیش بینی کرد که دامنه افشاگری های ویکی لیکس درباره عربستان سعودی از سطح فعلی فراتر رفته و و تاثیرات عمیق تری را به جا خواهد گذاشت.
کد خبر: ۸۱۱۲۲۵
افشاگری‌ ویکی ‌لیکس درباره عربستان وسیع تر خواهد شد

به گزارش فرانس ۲۴، اسنادی که در روز جمعه از سوی سایت افشاگر ویکی لیکس منتشر شد را می توان به منزله نمایشی آغازین تصور کرد و انتظار می رود که با انتشار اسناد بیشتر تاثیر افشاگری های ویکی لیکس درباره عربستان سعودی از این هم فراتر برود.

این اسناد نکات بسیاری را از زندگی داخلی شاهزادگان آل سعود گرفته تا دسیسه چینی آنها در عرصه سیاست خارجی و اعمال نفوذ در خاورمیانه برملا می کند.

ویکی لیکس تاکنون ۶۰ هزار سند محرمانه دیپلماتیک سعودی را منتشر کرده حال آنکه شمار اسناد و نامه های محرمانه ای که در اختیار دارد به ۵۰۰ هزار نسخه می رسد و این داستان افشای روابط محرمانه آل سعود را به درازا خواهد کشاند.

اغلب اسنادی که از سوی خبرگزاری «فرانس پرس» قرائت شده به رصد فعالیت های ایران در سطح منطقه و یا تلاش برای تضعیف منافع تهران پرداخته است و حتی در یکی از مکاتباتی که ظاهرا از سوی سفارت ریاض در تهران ارسال شده از اینترنت و شبکه های اجتماعی به عنوان ابزاری مناسب برای بازی دادن افکار عمومی ایران و تلاش به براندازی حکومت نام برده شده است.

در این نامه، همچنین به تقویت چهره های مخالفی که در خارج از ایران سکونت دارند و ارتباط نزدیک با ایشان اشاره شده است.

علاوه بر این، در اسناد منتشر شده از سوی ویکی لیکس از فعالیت پنهان سعودی ها و مداخله آنها در دیگر کشورهای عرب زبان اشاره شده است.

انتظار می رود که موج بعدی انتشار اسناد سعودی آثاری بسیار فراتر از افشاگری های پیشین ویکی لیکس در پی داشته باشد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها