با 167رای اعتماد نمایندگان مجلس

فانی در وزارت آموزش و پرورش ماندنی شد

براساس برنامه اعلام شده، امروز وزیر آموزش و پرورش، در جلسه علنی مجلس حضور می‌یابد تا مقابل استیضاح کنندگان از خود دفاع کند اما پیام‌های دریافت شده از برخی اعضای هیات رئیسه در آخرین لحظات دیروز، حکایت از این داشت که فضای عمومی مجلس، بر استیضاح فانی اجماع ندارد.
کد خبر: ۸۱۱۱۴۳

مهرداد بذرپاش، نماینده تهران و محمد دهقان نماینده طرقبه دو عضو هیات رئیسه، از جمله نمایندگانی هستند که دیروز تاکید داشتند، فراکسیون‌های سیاسی موجود در مجلس حامی این استیضاح نیستند و آن‌را در شرایط فعلی کشور به صلاح نمی‌دانند. بذرپاش با اشاره به این‌که هیأت رئیسه اصرار داشت که در شرایط موجود باید به دولت کمک شود دیروز اعلام کرد که بالای 30 نفر یعنی نیمی از امضاکنندگان اصرار به استیضاح دارند. وی با اشاره به نشست مشترک دولت و مجلس که فضا را قدری تلطیف کرده یادآور شد که ارزیابی از نتیجه استیضاح سخت است و بستگی به صحبت‌های استیضاح کنندگان یا دفاعیات وزیر یا احیانا رئیس‌جمهور دارد.

استیضاح سیاسی نیست

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس هم با اشاره به این‌که درخواست استیضاح بر اساس مطالبات عموم فرهنگیان است و ربطی به مسائل سیاسی ندارد، گفت: با طرح استیضاح خوشبختانه وزارتخانه فعال شده اما استیضاح کنندگان قانع نشده‌اند.

حسین نقوی حسینی، نماینده ورامین با بیان این‌که نمی‌توان در مورد نتیجه استیضاح، اظهار نظر دقیقی کرد، افزود: رای به استیضاح منوط به دفاعیات وزیر یا سخنان استیضاح کنندگان است که تا چه اندازه بتوانند نظر نمایندگان را نسبت به استدلال‌های خود جلب کنند.

عباس مقتدایی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز با اشاره به این‌که در سه جبهه فعالیت نمایندگان برای رایزنی یا انجام استیضاح درجریان است، گفت: مجموعه دولت به دنبال منتفی کردن استیضاح است که مصداق آن در سخنان رئیس‌جمهور در دیدار با نمایندگان دیده شد.

نماینده اصفهان افزود: جبهه دوم به دنبال تغییر وزیر هستند که تلاش آنها برای یار گیری کاملا محسوس است اما بخشی از نمایندگان که در حال افزایش بوده کسانی هستند که معتقدند با استیضاح وزیر صدا و مطالبات فرهنگیان باید به گوش رئیس‌جمهور رسانده شود و در این بخش قول‌های جدی از وزیر و رئیس‌جمهور گرفته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها