وزیر امور خارجه در مصاحبه با نشریه «نیویورکر» تصریح کرد که مردم ایران حاضرند برای حفظ حقوق و شأن خود فداکاری کنند و شکست مذاکرات برای آن‌ها پایان دنیا نیست.
کد خبر: ۸۱۱۰۰۸
ظریف: شکست مذاکرات پایان دنیا نیست

محمد جواد ظریف گفت: شکست مذاکرات هسته‌ای، پایان دنیا نخواهد بود و ایرانی‌ها به فداکاری در صورت نیاز برای حفظ حقوقشان عادت دارند.

به نوشته رابین رایت خبرنگار نیویورکر، آقای ظریف گفته در صورتی که مذاکرات شکست بخورد، «این پایان دنیا نخواهد بود. ایالات متحده فرصتی بزرگ و احتمالا منحصر به فردی را از دست می‌دهد.»

وی افزود: «اما برای ما، مردم ما به اینکه در صورت نیاز برای حفظ شأن و حقوقشان فداکاری کنند، خو گرفته‌اند.»

وزیر امور خارجه ادامه داد: «صحبت ملی‌گرایی یا وطن‌پرستی نیست. بلکه صحبت از داشتن پشتوانه تاریخی است. برای کشوری با پشتوانه‌ تاریخی چند هزار ساله، چند سال دوره‌ای کوتاه است.»

نیویورکر در ادامه گزارش خود با اشاره به اینکه توافق هسته‌ای نهایی با ایران سندی 20 صفحه‌ای با 5 الحاقیه مجموعا 20 صفحه‌ای است، به دشواری مذاکرات اشاره کرده و به نقل از یک مقام ارشد دولت آمریکا نوشته است: «کلمات به طرز فوق‌العاده‌ای حائز اهمیت هستند. همه‌چیز مربوط به کلمات است.»

تازه‌ترین دور از مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 از هفته گذشته در شهر وین اتریش آغاز شده و همچنان نیز در سطح معاونین در جریان است. با توجه به در پیش بودن ضرب‌الاجل 10 تیر، انتظار می‌رود وزرای خارجه هفت کشور نیز به زودی به گفت‌وگوها بپیوندند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ن
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
۰
۰
نفس این آقایان از كجا گرم من نمیدونم ولی ما ملت رو الكی مثال نزنین، ۶۰٪ همین ملت كه تو همه چیز دم میزنین كه اگه زیاد نباشه كمتر نیست؛ زیر خط فقر ماهی ۱ میلیون یا ۲ خرجی ۴ ۵ تومن
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها